Késő ősszel már az utasok is tesztelhetik a tram-traint
2021. augusztus 27. – 08:46
A vasúthatósági engedélyt már megkapta a vasút-villamos, vagyis a tram-train, ami Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedik majd, írta meg a Magyar Nemzet pénteken. Az öt darab, Valenciából Magyarországra érkezett szerelvénynek ezután futópróbán kell részt vennie, mindegyiknek ötvenezer kilométert kell megtennie hibátlanul azelőtt, hogy utasokat szállíthatna.
A járműveknek összesen ötvenezer kilométert kell hibamentesen lefutniuk. Ha a teszt idején olyan hiba lép fel, ami szériahibaként értékelendő, akkor a hiba kijavítása után újrakezdődik a futópróba a teljes flottára vonatkozóan, egyedi hiba esetén ez a lenullázódás csak az adott járműre vonatkozik.
– ezt Kiss Csaba, a Stadler Trains kommunikációs vezetője nyilatkozta a lapnak.
Az úgynevezett utasforgalmi szakasz a tervek szerint késő ősszel indul majd, ideiglenes menetrenddel. Hódmezővásárhelyen egyelőre még nem készült el a karbantartó bázis, csak a tervek, míg a Szeged-rendező pályaudvaron már építik a javítócsarnokot. A járművezetőket is keresik már. A járművet csak olyanok vezethetik, akiknek mozdonyvezetői és villamosvezetői jogosítványuk is van.
A vasút-villamoshálózatot elsőként a Szeged-Hódmezővásárhely-viszonylatból a szerbiai Szabadka felé szeretnék bővíteni, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. már ki is írta az ún. első előpályázatot hozzá.
A beruházáshoz kapcsolódva Hódmezővásárhelyen csaknem 4 kilométeres villamospálya, 6 megálló, valamint 94 autó befogadására alkalmas P+R parkoló is épült, amelyhez 900 kerékpártárolót alakítottak ki.