Augusztus 23-án kezdődik a pesti alsó rakpart alatt a Margit híd és az Erzsébet híd között húzódó, 1200 milliméter átmérőjű főnyomóvezeték cseréje – áll a BKK közleményében. Mivel a rakpart érintett részét átépítés miatt amúgy is lezárták a forgalom elől és felbontották, a munkák egyelőre nem okoznak további torlódásokat. A Lánchídtól délre várhatóan csak az év utolsó szakaszában kezdődnek a lezárással járó munkák.
A BKK szerint a kulcsfontosságú ivóvíznyomócső kiváltása tovább már nem halasztható. Az 1974-ben létesített főnyomóvezeték feszített vasbeton anyagú Sentab-csövekből épült, ezek lassan az 50 évre tervezett élettartamuk végéhez közelednek. A felújításnak köszönhetően megelőzhetők a csőtörések, amelyek az utóbbi időben egyre gyakrabban előfordultak a város több más pontján fektetett hasonló vezetékekkel.
A rakpartokat három lépésben fejlesztik: elsőként június 7-étől a pesti alsó rakpart Kossuth tér és Margit híd közötti részén kezdődtek el a munkák, ahol gyalogos sétányt és fasort alakítanak ki. Az Idősebb Antall József rakpart Parlament és Margit híd közötti szakaszának átépítésével egybefüggően sétálhatóvá válik a Duna partja.
Még a 2017-es budapesti vizes világbajnoksághoz kapcsolódóan kellett volna megvalósulnia a pesti rakpart fejlesztésének abból a célból, hogy a belvárosból a Duna Arénához lehessen sétálni. A háromütemesre tervezett munkából azonban mindmáig csak kettő – a Moszkva sétány, valamint a Margit híd és Dráva utca közötti szakasz – valósult meg, a harmadik ütem megvalósítása most indulhatott el. A forrás központi költségvetés által biztosított részét csak 2021 végéig biztosítja a kormány a fővárosnak, ezért a munkákat idén el kellett kezdeni, és be is kell fejezni.
A rakparton megszűnnek a kihasználatlan burkolt felületek, amelyek feleslegesen foglalják a Duna melletti értékes közterületeket. A lépcsős partfal megmarad, a Markó utcai rámpa támfala azonban beljebb kerül. A világörökségi védett látkép nem sérül, sőt az új járdának köszönhetően séta közben gyönyörködhetnek majd a dunai panorámában a fővárosiak. Mindemellett zöldebbé válik a partszakasz, a frissített terveknek köszönhetően 35 talajkapcsolatos fát ültetnek. A megújult rakpartszakaszt év végén adják át.
A pesti alsó rakpart Fővám térig tartó szakaszának átépítése a víznyomócső-rekonstrukciós munkák befejezése után következik. A közbeszerzés kiírása előtt a fővárosi önkormányzat, a BKK, illetve a BFK folyamatosan egyeztetett a műszaki tartalomról. A rakpartok fejlesztésének kivitelezését, a beruházás lebonyolítását a kormány átvállalta a fővárostól.
A rakparton közösségi sportolásra szolgáló eszközöket, utcabútorokat, kerékpár- és gyalogos útvonalakat létesítenek. A pontos forgalomtechnikai kialakításról, így a rakpartok közlekedési rendjéről is később születik döntés. Az első ütem az idősebb Antall József rakpart és a Március 15. tér, a második pedig délre, a Fővám térig valósul meg, ezeknek a tervezési közbeszerzése már folyamatban van, írja a BKK.