Bedőlni látszik az egyik legnagyobb Horvátországra specializálódott szállásközvetítő oldal

2021. augusztus 11. – 16:58

frissítve

Bedőlni látszik az egyik legnagyobb Horvátországra specializálódott szállásközvetítő oldal
Turisták a magyarok közt is népszerű horvátországi Opatijában 2020. július 1-jén – Fotó: Antonio Bat / EPA

Másolás

Vágólapra másolva

Az Adrialin, az egyik legnagyobb Horvátországra specializálódott szállásközvetítő oldal mindössze két-három nappal az indulás előtt, emailben értesíti a nyaralókat, ne utazzanak el, mert a szállásuk nincs kifizetve. A koronavírus-járványra és az okozott nehézségekre hivatkoznak, hivatalos átszervezési eljárásról beszélnek, és heteken belül visszafizetett pénzt emlegetnek, de több információt nem adnak, és elérni sem lehet őket.

Még most is teljesen zavartalanul lehet szállást foglalni az egyik legismertebb és legnagyobb Horvátországra specializálódott szállásközvetítő oldalon, pedig azok az utasok, akik korábban a portálon foglalták le és azon keresztül fizették ki nyaralásukat, sorra kapják az emailt, amiben arra szólítják fel őket:

„ne utazzanak, mert a szállásadók nem fogják fogadni őket”!

Az érintetteket általában mindössze két-három nappal az elutazás előtt értesíti az utazásszervező, hogy nincs kifizetve a szállásuk, így hiába indulnának el.

„Májusban foglaltunk apartmant az oldalon augusztus 13–22. közötti időszakra Sibenikben, amit júniusban ki is fizettünk. Augusztus 11-én, kedd reggel – két nappal a foglalás kezdete előtt – kaptunk egy emailt, hogy ne utazzunk, mivel nem fizették ki a szállásunkat a tulajdonosnak”

– írta a Telexnek az egyik érintett férfi.

Az Adrialin levele az egyik érintett ügyfélnek – Forrás: Olvasónk / Telex.hu

Az Adrialin a levélben arra hivatkozik, hogy a koronavírus-járvány okozta veszteségek és problémák miatt hivatalos átszervezési eljárás indult a cég ellen, ami „a vállalat újjászervezését és teljes körű működésének helyreállítását szolgálja”. Hozzáteszik, hogy az eljárás célja többek között az, hogy a szállásért befizetett összeget heteken belül vissza tudják fizetni.

Ennél több részletet viszont nem közöltek az érintettekkel, akiktől azt is kérik, ne is keressék őket, mivel

  • több információt úgysem adnak,
  • irodáikban nincs személyzet,
  • a munkatársak vagy rövidített munkaidőben dolgoznak, vagy otthoni irodájukból dolgoznak.

Az utazásszervező portált több csatornán próbáltuk elérni. Arról érdeklődtünk, hogy indult-e csődeljárás a vállalat ellen, és hány foglalást érint a hivatalos átszervezési eljárás? Azt is megkérdeztük, hogy a portálon miért nincs feltüntetve, hogy a cég jelenleg financiális problémákkal küzd? Ha reagálnak, frissítjük a cikket.

Mivel az érintettek közül hiába próbáltak több információt megtudni a cégtől, többen is közvetlenül a horvát szállásadóhoz vagy utazási irodához fordultak. Ekkor szembesültek azzal, hogy az utazásszervező cég a szállásadóknak már korábban jelezte, „pénzügyi nehézségekkel küzd”, a szállást nem tudja kifizetni, ezért azt próbálják meg kiadni másnak.

„Amikor a voucher alapján felhívtam a kinti utazási irodát, akkor udvariasan elmondták, hogy őket szombaton – tehát már két nappal korábban – értesítette az Adrialin, hogy csődöt jelentettek, és az összes foglalást törölték. Szívesen segítettek volna nekünk, és fogadtak is volna bennünket, de mivel őket is sokként érte a hír, és nem volt semmilyen kapcsolati információjuk a tényleges utazókhoz, így nem volt más választásuk, mint kiadni újra valamennyi lemondott szállást” – írta egy másik érintett a Telexnek.

A szállásközvetítő cég a partnereknek küldött levélben is a koronavírus-járvány miatt kialakult nehéz helyzetre hivatkozik. Arra, hogy az elmúlt egy évben nagy számban kellett törölni a foglalásokat, azzal egyidejűleg pedig a pénzt is vissza kellett fizetniük az ügyfeleknek, emellett Horvátország több millió dolláros tartozást halmozott fel velük szemben. Hiába kerestek megoldást, nem találkoztak az álláspontok, így a „helyreállítási folyamat elkerülhetetlenné vált”.