Vonzóbbá válik a tanárképzés, sántít a baloldal fenyegető tanárhiányról szóló vádaskodása – az oktatási központ vezetője a tanárképzésről

2021. augusztus 2. – 09:32

Másolás

Vágólapra másolva

2022-től sokkal gyakorlatiasabbá és vonzóbbá válik a tanárképzés, sántít a baloldal fenyegető tanárhiányról szóló vádaskodása – egyebek mellett erről beszélt a Magyar Nemzetnek adott interjújában Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke.

Hajnal beszélt arról is, hogy 2022-től a hallgatók már a tanulmányaik kezdetétől fogva minden tanévben kötelezően a terepen lesznek, és alaposabban felkészítik őket az infokommunikációs eszközök oktatásban való használatára. További fontosabb megállapítások a cikkből:

  • A középiskolás évfolyamokon kimondottan jól működött a karantén idején az online oktatás, míg az általános iskolások, főleg az első és második évfolyamosok, inkább rendkívüli szünetre mentek, ha egy osztályban felütötte a fejét a vírus.
  • Sem a bukások, sem az évismétlők száma nem magasabb, mint két évvel ezelőtt.
  • Az elmúlt évek során mintegy 150 ezer informatikai eszközt szállítottak ki a tankerületi iskolákba, idén télen több tízezres nagyságrendben kerültek ki további laptopok, asztali számítógépek és tabletek, sőt jelenleg is beszerzés alatt áll több mint ötezer projektor, valamint drónok, 3D-nyomtatók és humanoid robotok is, melyek a XXI. századi oktatás új eszközei lesznek. A robotokat és drónokat kifejezetten a hátrányos helyzetű térségekbe szánják, mintegy négyszázhúsz iskola részesül az eszközökből.
  • Az érettségik jól mentek, nem volt semmi panasz a vizsgákkal kapcsolatban, és az eredmények is jobbak lettek a tavalyinál, illetve a két tanévvel ezelőttinél.
  • Folyamatosan zajlottak és zajlanak az iskolai felújítások és bővítések az elmúlt három-négy évben, hatalmas eredmények születtek ezen a téren.
  • Ami az ellenzéki sajtóban előszeretettel emlegetett tanárhiányt illeti: hiába írják le az üres álláshelyekre hivatkozva, hogy szerintük kétezernél is több helyen hiányzik a kémiatanár, ez az adat nem fedi a valóságot, mivel egyszerűen nem kell minden iskolába külön kémiatanár. Különösen az alacsony diáklétszámú intézmények esetében igaz ez, ahol évfolyamonként egy-egy osztály van csak, és így négy-öt iskola tudja párhuzamosan megadni egyetlen kémiatanárnak a teljes álláshoz szükséges óraszámot.
  • A tanárképzés új képzési és kimeneti követelményei készülnek, ezeket a Magyar Rektori Konferencia által megbízott szakemberek dolgozták ki, köznevelési szakértőkkel kiegészülve. Akik azt hangoztatják, hogy a tanárképzés lebutítása történik, azoknak fogalmuk sincs arról, hogy valójában miről szólnak az újítások, és biztos (…) nem is olvasták a szakanyagokat. A fő cél, hogy gyakorlatiasabb legyen a képzés, ezért a jövőben az első évtől kezdve minden tanévben kint lesznek kötelezően különféle típusú és profilú iskolákban a hallgatók.
Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!