Hirdetésben próbált kedveskedni az anyáknak a Libero, sikerült felháborítani vele az apákat
2021. július 13. – 19:49
frissítve
Pár napja tett ki a Libero pelenkamárka egy posztot az Instagram-oldalára azzal a szöveggel, hogy
„Anyának lenni nem könnyű. Ha az lenne, akkor az apák is meg tudnák csinálni.”
A feltehetően kedveskedőnek szánt szöveg viszont egyáltalán nem nyerte el a Nem tehetsz róla, tehetsz ellene tetszését: Mérő Vera alapítványa felháborodott bejegyzésben számolt be a hirdetésként is futtatott posztról. „Van abban valami egészen döbbenetes, hogy egy svéd (!) cég hazai fióküzeme ilyen üzenettel operál.
Ez nagyon káros, mert miközben lefokozza az apát, mint szülőt, minden terhet magától értetődően az anyákra tol. Jó lenne ezt átértékelni, elvégre 2021 van.”
Egy későbbi bejegyzésben több apa kommentjét is kiemelték: „Szerintem kevés férfiasabb dolog van, mint egy kompetens apa, aki képben van a gyerek minden ügyével, és mindenben el tudja látni” – írta egyikük. Egy másik apuka pedig arról ír: „Én egész jól elboldogulok. Jó, jó, szülni nem tudtam, de minden mást igen.”
Megkerestük a Libero Instagram-oldalának üzemeltetőit, hogy megkérdezzük, mit szerettek volna üzenni az Insta-poszttal; mit reagálnak arra a felvetésre, hogy az üzenet lefokozza az apa szülőként betöltött szerepét, és az anyára tol még több terhet a családban; és hogy mit üzennek azoknak az apáknak és kommentelőknek, akik nem értenek egyet az Insta-posztjuk üzenetével.
Kérdéseinket elküldtük a Libero svéd anyavállalatának, az Essity-nek is, és bár cikkünk megjelenéséig egyik féltől sem kaptunk választ, az Instagramról azóta leszedték a posztot.
A Nem tehetsz róla, tehetsz ellene oldal posztja alatt viszont kommentben reagált a Libero, amiben elnézést kértek mindazoktól, akiket a posztjuk megbánthatott, a posztot egy sorozat humoros részének szánták. Hozzátették azt is, a cég mindig kiállt a nemek közti egyenlőség mellett.