Új intermodális csomópontot hoznak létre Szentendrén a tervek szerint 2026 elejére, ez közös rendszerbe fogja a HÉV-végállomást és a szomszédos Volánbusz-pályaudvart – közölte az MTI Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója szerdai tájékoztatója nyomán.
Ez azt jelenti, hogy egyszerűbb lesz az átszállás a busz és a HÉV között.
A döntés része a H5-ös vonal és a szentendrei HÉV-végállomás felújításának. A HÉV járatait jelenleg több mint 80 ezer ember veszi igénybe naponta, és az utasforgalom folyamatosan növekszik.
A szentendrei HÉV vonalán modern, akadálymentesített megállók lesznek, és teljesen felújítják a vasúti infrastruktúrát – mondta Vitályos.
Békásmegyeren és a Budapesten kívüli szakaszokon jelentős számú P+R parkolót terveznek több mint ezer hellyel, a szentendrei végállomás környezetében pedig 300 férőhelyes P+R parkolót és 300 helyes biciklitárolót is terveznek.
Békásmegyer és Szentendre között jelenleg csak legfeljebb óránkénti 60 kilométeres sebességgel tudnak közlekedni – közölte a BKF-et vezető Vitézy Dávid.
- A fejlesztéssel a Szentendre és a Batthyány tér közötti 39 perces menetidő hat perccel csökkenne.
- Olyan új gyorsjáratok is indulnak majd, amelyek nem állnak meg minden állomáson. A fejlesztés része az állomások, peronok teljes körű megújítása is.
Legkésőbb idén nyár végén már elérhetők lesznek a látványtervek, a tendereket a tervezés 2022-ben esedékes befejezése után írják ki, az építési munka három évig fog tartani.
A projekt része a járvány utáni helyreállítás tervnek, amelyre az EU is forrást ad. A kormány már benyújtotta Brüsszelnek a tervet, amelynek végső jóváhagyása idén nyáron várható – közölte Vitézy.