Kisebb mértékben átalakítja a BKK és az I. kerületi önkormányzat a Batthyány teret. A napokban elkezdődött átrendezés alapján megszűnik és parkosodik egy buszok által használt szervizút a téren, és odébb kerül néhány buszvégállomás. Vitézy Dávid BFK-igazgató a polgármester közösségi oldalán kommentelt oda, hogy véleménye szerint az átrendezés nem veszi figyelembe a buszjáratok utasait.
Mint azt V. Naszályi Márta, I. kerületi polgármester a közösségi oldalán írja:
„Tavaly nyáron a Mi Batyink részvételi tervezés keretében dolgoztuk ki, hogy milyennek is szeretnék a kerületben élők a Batthyány teret. Ennek egyik fontos eleme, hogy ne járjanak körbe a buszok és ne parkoljanak a téren, kitakarva ezzel a Duna-parti panorámát.”
A június elején elkezdődött átalakítások után a Dunával párhuzamos két szervizúton megszűnik a buszok parkolása. A BKK szerint a jelenleginél a gyalogosok igényeit jobban szem előtt tartó és zöldebb környezet születik a tömegközlekedési csomópontban. A meglévő zöldfelületeket júniusban újítják fel, ezenkívül új szelektív hulladékgyűjtőket és felújított padokat helyeznek ki. A felbontott, Fő utca felőli szervizúton pedig további rendezett, virágokkal borított gyalogos területet alakít ki az önkormányzat.
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ igazgatója saját közösségi oldalán és az I. kerületi polgármester oldalán is odaszúrt a beruházásnak. Szerinte nem kéne – a maga szintjén jogos – kerületi részérdekeknek alárendelni Buda fontos buszjáratainak közlekedését. Ahol a mozgólépcső feljön, az a legjobb buszmegálló az átszálló utasok számára, kevés gyaloglással, azonnal fel tudnak szállni a 11-esre (régen a 60-asra) – ezentúl ott nem áll meg semmi.
Vitézy úgy tartja, hogy az egész átrendezés egyszerűen nem veszi figyelembe a buszjáratok utasait, a II., III., XII. kerületek felé átszállók érdekeit es utazási irányait, csak a lokális kerületi térnyerésre koncentrál. Ez egy I. kerületi önkormányzattól érthető. Ettől viszont még szerinte hiba, és elvileg azért létezne főváros és a BKK, hogy ilyesmi ne történhessen.
A vitát kicsit idézőjelbe teszi, hogy a tervek szerint a Szentendrei HÉV vonalának felújítása miatt a következő két-három évben a Batthyány téri végállomást át fogják építeni, az aluljárót pedig szigetelni tervezik. A munkák a tér jelentős részét érintik majd, azaz újra felbontják az egészet.