Hihetetlen buszkígyó sárgállik Mosonmagyaróvárnál

2021. április 23. – 05:05

Hihetetlen buszkígyó sárgállik Mosonmagyaróvárnál
Cséfalvay Attila
Cséfalvay Attila
Győri tudósító

Másolás

Vágólapra másolva

Tucatszám, libasorban várnak gazdájukra egy Mosonmagyaróvár melletti kastélyhotel bevezető útján a vadonatúj Credobusok. A Kühne-gyár építési beruházásai miatt tárolják itt ezeket a járműveket, melyeket saját kockázatra, készletre gyártott a legnagyobb magyar buszgyártó. Bíznak az értékesítésükben. A Volánbusz flottakezelője idén több mint 1000 autóbusz, köztük 79 normál padlómagasságú kéttengelyes jármű beszerzését tervezi.

„Az 1-es főúton Kimlét elhagyva, Mosonmagyaróvár felé tartva sárgállik a mező. Először nem értettem, mitől, de elhaladva az istvánpusztai kastély bevezető útja mellett, kiderült, hogy vadonatúj Credobusok tucatjával állnak sorban a bekötő aszfaltján” – jelezte egy olvasónk. Utánanéztünk: valóban, hetek óta vadonatúj, leszállításra váró, vélhetően egy jövőbeli Volánbusz-megrendelés reményében gyártott, 1-1-0 ajtókiosztású Credobus Inovell 12-esek sorakoznak a kastély előtt.

És hogy miért?

„Az istvánpusztai Szent István Hotel a Credobus autóbuszokat gyártó Kravtex-Kühne Csoport tulajdonában áll. Mivel a létesítmény (a járványhelyzettől függetlenül) jelenleg használaton kívül van, úgy döntöttünk, hogy ideiglenesen autóbuszok gyártásközi tárolására vesszük igénybe. Az intézkedést többek között a Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. területén aktuálisan zajló építési beruházások indokolták” – tudtuk meg Tormássy Attilától, a Kravtex-Kühne értékesítési és marketingvezetőjétől.

A Kravtex-Kühne Csoport Magyarország meghatározó hazai tulajdonú járműipari vállalata, a Credobus márka alapítója. A cégcsoport Mosonmagyaróváron és Győrben az ország legnagyobb kapacitású és legmodernebb buszgyárát hozta létre, amely a hazai közszolgáltatók első számú járműgyártó partnere. A Credobus modellek több szegmensben is piacvezetők, és egész Magyarországon elterjedtek: a Volánbusz Zrt. valamennyi járműfenntartási üzeménél megtalálhatók, és több nagyvárosban is a járműflotta gerincét képezik. 2020-ban közel 2200 Credobus üzemelt országszerte.

Távolról így néz ki a buszkígyó – Fotó: olvasói fotó / Telex
Távolról így néz ki a buszkígyó – Fotó: olvasói fotó / Telex

„Cégcsoportunk – amely a helyközi közforgalmú autóbuszpark 40 százalékát szállította, és a legnagyobb magyar buszgyártónak számít – a helyszínen tárolt járműveket saját kockázatára, készletre gyártotta. Természetesen abban bízunk, hogy értékesíteni tudjuk ezeket a Mosonmagyaróváron és Győrben készült, magas hazai hozzáadott értékű buszokat” – közölte kérdésünkre a marketingvezető.

A helyközi forgalomra tervezett, normál padlómagasságú Inovell országszerte elterjedt típus. Alacsony tömegével segít „a költségek kézben tartásában, és szinte minden városközi alkalmazásban megállja a helyét, legyen szó elővárosi vagy hosszabb helyközi viszonylatokról. Az alacsony saját tömeg és a tömegoptimalizált főegységek minimum 15 százaléknyi üzemanyag-megtakarítást és 8,5 tonnával alacsonyabb éves CO₂-kibocsátást tesznek lehetővé.”

Érdemes tudni, hogy a Volánbusz flottakezelője a nyilvános közbeszerzési terve szerint idén több mint 1000 darab jármű, többek között 79 darab normál padlómagasságú kéttengelyes autóbusz beszerzését tervezi, ebben a kategóriában versenyez a Kühne-Kravtex helyközi típusa is. A buszok fényezése arra utal, az állami busztársaság helyközi buszai a jövőben fehér helyett az elővárosi kocsikról ismert dinnyesárga (idehaza közismertebben „volánsárga”) színt kaphatják – írta a magyarbusz.info internetes portál.

Az Inovellből és elődeiből 2005 óta közel ezer darab állt forgalomba Magyarországon, így a típus mára országszerte ismertté vált. A gyártó szerint kedveltsége a hosszú távú birtoklási költségek rendkívül alacsony szintjére, valamint a sokoldalú alkalmazhatóságra vezethető vissza, amely a belső elrendezésnek és az ideális térfogatú csomagtérnek köszönhető.

A Telex fontosnak tartja, hogy az egész ország területéről szállíthasson az olvasóinak sztorikat, ezért közlünk gyakran vidéki riportokat. Mivel minden térséget nem tudunk lefedni budapesti szerkesztőségünkkel, keressük az együttműködést vidéki újságírókkal, és fokozatosan országos tudósítói hálózatot szeretnénk kiépíteni. Ez a cikk is egy ilyen együttműködés keretein belül készült.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!