Kétmilliós sérelemdíjat fizet az Origo a Márki-Zaynét lejárató cikkek miatt

2021. április 14. – 12:02

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítélete alapján az Origónak kétmillió forintot kell fizetni Márki-Zay Péter feleségének, Márki-Zayné Vincze Felíciának, mert valótlanul állították róla, hogy szülésznőként felelős volt csecsemők haláláért.

A Mindenki Magyarországa Mozgalom vezetője és Hódmezővásárhely polgármestere, Márki-Zay Péter a Facebookon számolt be az ítéletről. Az írta, hogy szülésznő feleségét 2019 januárjában az Origo.hu tíz cikkben támadta, aki a lejáratás és zaklatások miatt abba is hagyta szülésznői működését.

Az Origo azt állította, hogy az otthon szüléseket levezető Márki-Zayné közvetlenül felelős egy újszülött haláláért, mert nem adott neki K-vitamint, majd később olyan cikk is megjelent, ami már több csecsemő haláláért tette felelőssé Márki-Zay és felesége cégét. A bírósági eljárás során aztán kiderült, hogy Márki-Zaynénak nem is volt joga beadni K-vitamin-injekciót.

Az ítélőtábla szerint az Origo első cikke egyoldalú, elfogult, az önálló véleményalkotást kizáró módon manipulatív volt, és úgy mondtak ítéletet Márk-Zayné tevékenységéről, hogy vele szemben még a gyanú sem merült fel.

Márki-Zay azt írta, a másodfokú ítélet megerősítette a korábbi bírói ítéletet, ami szerint felesége nem felelős egyetlen csecsemő haláláért sem. Hódmezővásárhely polgármestere azt is megjegyezte, hogy a megítélt kétmillió forintos sérelemdíj nem kompenzálja felesége kiesett bevételeit, hiszen néhány hónap alatt keresett ennyit szülésznőként.