Egy fideszes polgármester szerint fake news, a miniszteri biztos szerint viszont repülőtér épülhet Felcsút mellett

2021. március 24. – 12:41

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Rejtélyesen alakul a Felcsút–Bodmér–Szár–Újbarok négyszögben állítólag tervben lévő repülőtér sorsa. A Fejér megyei térség parlamenti képviselője februárban a Facebookon írta, hogy erről is beszélgettek vele a kormányzathoz közeli KESMA tulajdonában lévő Fejér Megyei Hírlaptól, ám az interjú mindeddig nem jelent meg. (A lapban 2010-ben már megjelent egy hír a repülőtér lehetőségéről, ám ennek nem lett folytatása). Tessely Zoltán szerint azonban már kormány-előterjesztés is van a megvalósításról, ám annak benyújtását a járvány miatt nem tartja aktuálisnak – tudta meg a Magyar Hang.

A helyzetet bonyolítja, hogy a közeli Szár fideszes polgármestere egy Facebook-csoportban a hírrel kapcsolatban azt írta „FAKE NEWS”. A kormánybiztos és a kormánypárti polgármester nyilatkozatai közötti ellentmondást a Magyar Hangnak egyik fél sem kommentálta.

Az 1600 lakosú Száron korábban lakossági fórumon már jelezték az ott élők, hogy ellenzik a repülőtér megépítését.

Tessely Zoltán interjú közben beszél a tervezett sportrepülőtér létrehozásával kapcsolatban a megyei lapnak 2021. február 4-én – Fotó: Tessely Zoltán / Facebook
Tessely Zoltán interjú közben beszél a tervezett sportrepülőtér létrehozásával kapcsolatban a megyei lapnak 2021. február 4-én – Fotó: Tessely Zoltán / Facebook

Milyen repülőtér?

Tessely konkrétumokat nem árult el a kormány-előterjesztésről, így nem tudni, mekkora gépek fogadására lenne alkalmas a repülőtér – amely alig három kilométerre lenne Orbán Viktor kormányfő felcsúti házától és a tőszomszédságában lévő felcsúti stadiontól. Nem tudni azt sem, mennyiért, ki és mikor építené meg.

Tessely korábbi nyilatkozatából annyi derült ki, hogy egyeztetett „Besenyei Péter műrepülő-világbajnokkal (aki a térségben, Bodmér mellett lakik), Jávor Gézával, a Magyar Sándor Repülő Egyesület elnökével és Sisa Andrással, a Felcsúti Közös Önkormányzati Hivatal jegyzőjével” az „óceánrepülők emlékművéhez tervezett sportrepülőtér kialakításáról, az óceánrepülők emlékének méltó ápolásáról és a polgári repülési lehetőségek bővítéséről”.

Narancssárgával jelöltük a tervben lévő repülőtér várható helyszínét
Narancssárgával jelöltük a tervben lévő repülőtér várható helyszínét

Januárban pedig arról beszélt Tessely, hogy Endresz György földet érése közelében az emléküket méltó módon ápoló sportrepülőteret hoznának létre. „Nagyszerű hely lesz ez a trianoni megemlékezéseknek, az óceánrepülés és a sportrepülés akkori körülményei méltó bemutatására és a repülősport népszerűsítésére.”

Ehhez képest a fentebb idézett, „polgári repülésről” szóló nyilatkozat nagyobb gépek fogadására alkalmas repülőtér megépítését sugallja.

Az 1932-ben repülőbalesetben meghalt Endresz György és Trianon úgy kerül a képbe, hogy 1931-ben az első világháborút – és a Tanácsköztársaság vörös hadseregének szervezését – is megjárt pilóta Justice for Hungary elnevezésű gépével, navigátora, Magyar Sándor társaságában Új-Fundlandról indulva átszelte az Atlanti-óceánt. Magyarországon azonban a rossz idő miatt Mátyásföldön nem tudott leszállni, ráadásul a kerülők miatt már Győr közelében vészesen fogyott az üzemanyaguk, végül kényszerből Bicske közelében – az állítólag tervben lévő repülőtér valószínűsíthető helyszínén – leálló motorral, siklórepülésben landoltak.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!