Megmutatta a BKV, hogyan néznek ki a 3-as metró kibelezett állomásai

2021. március 18. – 15:38

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Videóban mutatta be a BKV, hogyan állnak a munkálatok a 3-as metróvonal felújítás alatt álló részein, a Nagyvárad tér és a Lehel tér között egy 6 kilométeres szakaszt jártak be az alagúton keresztül. (A videót a cikk végén tudja megnézni.) A felvételek tanúsága szerint az eredeti állapotokra már nem sok minden emlékeztet, az állomások bontás alatt állnak, sok helyen a mozgólépcsők nagyobb alkatrészeit is kiszerelték. A Semmelweis Klinikák és Corvin-negyed állomásokon elkezdődött az akadálymentesítést szolgáló ferdefelvonók és az új mozgólépcsők fogadószerkezetének kialakítása.

A Kálvin téri aluljáró szinten már folyik a szerkezetépítés, a Deák Ferenc téren pedig felvonóakna és összekötő alagút vasbetonépítése és szigetelése. A Ferenciek tere és az Arany János utca állomásokon megkezdődött a mintegy negyven éves elektromos és gépészeti nyomvonal bontása és a modern hálózat kiépítése.

A mozgólépcső alkatrészének eltávolítása a Deák téren – Fotó: BKV

A Nyugati pályaudvar hét mozgólépcsőjéből kettő alkalmas még gyalogos közlekedésre, de hamarosan itt is ideiglenes lépcsőszerkezet biztosít kapcsolatot a peron és a felszín között. Az alagútban zajlik az egyik vágány bontása, valamint az új kábeltartórendszer kiépítése, a szigetelés javítása, illetve folyamatosan szállítják be a 108 méter hosszúságú új sínszálakat és a hozzá tartozó alkatrészeket. A Nagyvárad tér és a Lehel tér állomások jelenleg még nyitottak az utasforgalom számára, de a háttérben már tartanak a rekonstrukciót előkészítő munkálatok.

Munkálatok a Kálvin téri megállónál – Fotó: BKV

Tavaly novemberben kezdődött a 3-as metró legzűrösebb, Lehel tér és a Nagyvárad tér közötti szakaszának felújítása. Az északi és déli szakasz felújítása már befejeződött, előbbit 2019 tavaszán, utóbbit 2020 októberében adták át. A középső szakasz felújítása a BKV becslése szerint 2022 végére fejeződhet be.