2024 januárjában érheti el a horvát határt az M6-os autópálya

2021. február 25. – 18:12

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Elkezdődött az M6-os autópálya befejező szakaszának építése Baranya megyében, Bóly és Ivándárda között, írja az MTI. A Strabag és a Duna Aszfalt konzorciuma az Unitef-83 és a Főmterv tervei alapján közel 88,7 milliárd forintból építi meg a 20 kilométeres gyorsforgalmi utat.

A szakaszon tizenhat műtárgy és három csomópont épül:

  • egy az M6-M60 utak találkozásánál
  • egy Bóly keleti részén
  • és egy Villánynál.

Ezenfelül épül egy pihenőhely Nagynyárádnál, egy ellenőrzőhely Ivándárda mellett és egy mérnökségi telep Babarcon. A beruházás része egy 9 kilométeres kétszer egysávos út Villány felé, amit a villányi elkerülő keleti csomópontjáig vezetnek majd.

Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A NIF honlapján olyan részleteket is elárultak, hogy a kivitelezés ideje alatt 2 250 000 köbméter földet és szemcsés anyagot építenek majd be. A pályaszerkezet építéséhez 124 000 köbméter betonburkolat-alapot és 384 500 tonna aszfaltot használnak fel.

A jelenleg 192 kilométer hosszú M6/M60 autópálya Érdi-tető és Dunaújváros közötti szakaszát 2006-ban adták át a forgalomnak, az M0-s autóút és Érdi-tető közötti szakaszt pedig 2008-ban. A Dunaújváros és Bóly közötti szakasz 2010-re készült el.

A horvátok azt ígérik, hogy a következő években ők is megépítik az ottani A5-os (Slavonika) autópálya hiányzó részét a magyar határ és Eszék között. Ha ez is megvalósul, Baranya megyéből az eddiginél sokkal gyorsabban lehet majd eljutni Belgrádba, Zágrábba vagy akár az Adriára.