Az FKF szerint tavaly ötmilliárd forinttal kevesebb közszolgáltatási díj jutott vissza hozzájuk

2021. február 17. – 19:13

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Az FKF Nonprofit Zrt.-nél 2020-ban és 2021-ben sem történt csoportos létszámleépítés, és a jövőben sem terveznek ilyet. Tavaly összesen 25 fő munkavállalótól váltak meg – válaszolta az FKF a Telex megkeresésére.

A Magyar Nemzet szerdán írt arról, hogy november óta több tucat dolgozót rúghattak ki a Fővárosi Közterület-fenntartótól, március végéig pedig még többeket bocsáthatnak el az állásukból. Emellett arról is írtak, hogy Karácsony Gergely főpolgármester egy belső levélben utasította az FKF vezetését, hogy a felmondásoknál ügyeljenek arra, hogy az elküldöttek száma ne érje el a csoportos létszámleépítés mértékét. Egy dolgozóra hivatkozva azt írták, hogy „gyakorlatilag leállt az FKF ügyfélszolgálata”, emiatt a szerződő felek több hónapos késéssel kapják csak meg a kukákat.

Az ezzel kapcsolatos kérdéseinket elküldtük az FKF-nek. Válaszukban azt írták, hogy az vállalat „köztudomásúan rendkívül nehéz gazdálkodási helyzetbe került” 2020-ban, ami szerintük annak köszönhető, hogy a fővárosiak befizetései az állami NHKV-tól (közkeletű nevén a kukaholdingtól) nem jutnak el maradéktalanul az FKF-hez.

„A budapestiek ugyanis minden kukaürítés után 5 forint/liter/ürítés közszolgáltatási díjat fizetnek, amelyből az FKF-hez az elvonások után már csak 4 forint jut vissza. Ennek következtében csak a 2020. évben mintegy 5 milliárd forinttal kevesebb összeg jutott vissza az FKF-hez”

– írták, és hozzátették, emiatt vizsgálják azokat a lehetőségeket, amelyekkel a működésüket költséghatékonyabbá tehetik. „Ennek része azon folyamatok és munkakörök átvizsgálása, amelyek elláthatók a munkakört betöltő személyek számának csökkentésével és a feladatok hatékonyabb szervezésével. Ez az intézkedés egy kisebb része a 2020. év eleje óta zajló racionalizálási folyamatnak. A hatékonyabb munkavégzés érdekében, aki kevésbé jól teljesít, attól megválik a cég. Az FKF Nonprofit Zrt. jelenleg mintegy 2800 munkavállalót foglalkoztat.

A tavalyi évben végrehajtott, a működési hatékonyság növelését célzó átszervezések következtében összesen 25 fő munkavállaló munkaviszonya szűnt meg, ami a teljes létszám kevesebb mint 1 százaléka”

– írta az FKF. Arra a kérdésünkre, hogy a főváros vezetése utasította-e őket, hogy a leépítésnél ügyeljenek arra, hogy az ne érje el a csoportos létszámleépítés mértékét, nem válaszoltak.

Szerintük az ügyfélszolgálatunkon történt létszámváltozások oka elsősorban a fluktuáció. A hiányzó létszámot a szükséges mértékben pótolják, de további toborzást jelenleg nem folytatnak. A késésekkel kapcsolatban azt írták, hogy az FKF előző menedzsmentje 2019-ben indított beszerzést új dokumentumkezelő rendszer megvásárlására, amely idén január elején állt rendszerbe. „Az iktatásban – a rendszert szállító külső vállalkozó által nehézkesen kezelt hibajavítás miatt – feltorlódások voltak, ezek jelentős része a rendszer lassúságának volt köszönhető” – válaszolta az FKF, akik emiatt kötbérigényt fognak érvényesíteni. Szerintük az ügykezelésben fellépő esetleges csúszások legfeljebb 1-2 hetet tehetnek ki.

Frissítés 2021.02.18. 10:34-kor:

Az FKF a cikk megjelenésének másnapján újabb közleményt juttatott el a Telexhez, amiben azt írták:

„Az FKF Nonprofit Zrt. menedzsmentje még október végén hozott döntést a létszám kismértékű csökkentéséről. Ez alapján történt meg azon folyamatok és munkakörök átvizsgálása, amelyek elláthatók a munkakört betöltő személyek számának csökkentésével és a feladatok racionálisabb szervezésével. Ez az intézkedés egy kisebb eleme az év eleje óta zajló racionalizálási folyamatnak. Társaságunkhoz tehát nem érkezett a tárgyban semmilyen utasítás a főváros vezetésétől.”

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!