Még évekig is eltarthat az M0-s autóút hárosi Duna-hídjának javítása – mondta Andó Gergely közlekedési szakértő az RTL Klub híradójának. Szerinte legkorábban 2022-ben, vagy 2023 nyarán történhet meg a híd saruinak cseréje, ami miatt már évek óta hatalmas dugók alakulnak ki az M0-s déli szektorán.
A Deák Ferenc hidat az autóút déli szektorával együtt, 2018 nyarán kezdték el felújítani. A hidat 2020 tavaszán adták át a forgalomnak, ám alig két héttel később kiderült, hogy nem jól végezték el a felújítási munkát. A hídszerkezetet tartó egyik saru eltört, emiatt többször korlátozni kellett a forgalmat a hídon, az egyik sáv pedig azóta is zárva van. A történtekre Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter is reagált az egyik kormányinfón, azt mondta: „Mi is fel vagyunk rajta háborodva. Lehetetlen állapot, hogy valamit két éven át újítanak fel, és utána elromlik.”
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azt közölte, már elkészült a híd hosszú távú üzemeléséhez szükséges koncepció, a hidat a tervezés és a megvalósítás után lehet majd teljes szélességében megnyitni. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium azt írta, már dolgoznak a híd élettartamának növelésén. Andó Gergely szerint az újabb javítás csak teljes hídzár mellett lesz majd lehetséges, de azt még nem tudni, hogy erre mikor kerülhet sor, mivel a tervezés még nem kezdődött el.
Elképzelhető tehát, hogy a hidat csak öt évvel a felújítási munka kezdete után tudják majd teljesen átadni a forgalomnak.