2023-tól épülhet az M8-as sztráda a Balaton és a Duna között

2021. január 28. – 16:38

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Elkészült a tanulmányterv az M8 gyorsforgalmi útnak az M7-es autópálya és Dunaújváros közötti szakaszára, jelentették be szerdán Székesfehérváron. Az út engedélyes tervei 2022 elejére, kiviteli tervei jövő őszre készülhetnek el, míg maga az útépítés 2023 elején indulhat.

A lapunkhoz elküldött sajtóanyag szerint 2x2 sávos, 20 méter koronaszélességű gyorsforgalmi útként épül meg ezen az 50 kilométeres szakaszon az M8-as. A tervek szerint 110 km/órás sebességhatárral használható autóút lesz, de úgy alakítják ki, hogy később autópályává fejleszthető legyen.

Az M8-asnak ez a Fejér megyei szakasza az M7-es autópálya, valamint a 61-es, 62-es és 64-es főutak forgalmát csökkentheti. A beruházás tizenkét települést érint, köztük Balatonfőkajárt, Lepsényt, Enyinget és Sárbogárdot. Az M8-as Duna-hídja Dunaújvárosnál már 2007-ben elkészült, a Bács-Kiskun megyei szakaszának építése előkészítési fázisban van.

Forrás: NIF Zrt.

A szakaszon öt csomópontot alakítanak ki: lesz egy új csomópont az M7-es autópályánál, a 63-as főútnál, valamint a 6228-as, a 6301-es és 6307-es utaknál. A tervek szerint ezen az útszakaszon 38 műtárgyat, egyszerű és komplex pihenőhelyet, illetve mérnökségi telepet építenek.

A teljes M8-as gyorsforgalmi út az eredeti tervek szerint osztrák határtól egészen Kecskemétig vezetett volna, ennek jegyében alakították át például a 8-as főút egyes szakaszait településeket elkerülő kétszer kétsávos úttá. A 2019-ben újraírt Országos Területrendezési Terv szerint viszont csak ezt az M7-estől induló, és a Dunán átvezetve Kecskemétig megépülő gyorsforgalmi utat hívják majd M8-asnak. Az M7-estől nyugat, északnyugat felé – részben a most 710-esnek nevezett út, részben a 8-as főút nyomvonalán – R8-as néven épül majd autóút, míg Körmend és az osztrák határ között M80-as lesz az út neve.