Több mint 90 millió forintra büntették a vásárlókat megtévesztő boltokat 2020-ban

2021. január 19. – 08:46

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Tavaly a fogyasztóvédelem mintegy ötezer bolt árfeltüntetési, áralkalmazási gyakorlatát ellenőrizte, ezek közül 1700 helyszínen tapasztaltak hiányosságot – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.

Termékekre vetítve kedvezőbb volt az arány: a vizsgált 600 ezer árucikknek csak 3 százalékánál merült fel kifogás. A vásárlók megtévesztésének megelőzése érdekében az ellenőrzések januártól is folytatódtak, 2022 májusától pedig tovább fognak szigorítani az akciós árak feltüntetésének szabályain. A leértékelés mértékét az árcsökkentés bejelentése előtt harminc nappal alkalmazott legalacsonyabb árhoz viszonyítva kell majd meghatározni.

„Jövő tavasztól így már nem fordulhat elő, hogy az üzlet csak azért emeli meg pár napra egy-egy termék árát, hogy aztán nagyobb mértékű, látványosabb leértékeléseket jelenthessen be” – mondta Keszthelyi Nikoletta, fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár.

Hozzátette, a szakemberek a járványhelyzet ellenére a tavalyelőttivel lényegében megegyező számú üzletet ellenőriztek 2020-ban. A 2019-es, 39 százalékos adathoz képest jelentősen javult a kifogásolási arány, tavaly a boltok 34 százalékánál akadt gond az árak feltüntetésével.

A tavaly emiatt elmarasztalt vállalkozásokra összesen több mint 90 millió forint bírságot szabott ki a hatóság.