Idén ezer kilométernyi útszakasz újulhat meg 190 milliárd forint értékben, írta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
A leghosszabb egybefüggő szakasz az 52-es főút 46 kilométere lesz Kecskemét és Dunaföldvár között. Már az idén körforgalommá alakítanak három csomópontot, a teljes munka 2022-ig készül el.
Az idén befejeződő projektek dobogósai a Törökszentmiklós–Mezőberény (20,2 kilométer), a Derekegyháza–Székkutas (19,7 km) és a Gyöngyös–Eger (15,1 km) közötti utak egyes szakaszai. Jövőre zajárnyékoló fal is épül az M0-s autóút mellett Pécel térségében, fél kilométeren.
Idén indul el a Magyar Falu Program következő része: közel 250 projekt összesen több mint 550 kilométeren teszi rendbe kistelepülési utakat 90 milliárd forint értékben.
Korábban írtuk, hogy a gyorsforgalmi fejlesztések listáján van az M2-es Vác utáni folytatása egészen a szlovák határig. Az M2-est mostani állapotában 2019 őszén adták át – jelenleg az M0-s és Vác-dél között kétszer kétsávos –, de már a 2010-es években készültek tervek a Vác-Rétság és a Rétság-országhatár közötti szakaszaira is. Ha elkészül, az M2-es a szlovák R3-as útba csatlakozik majd a határon.