Megszületett a megállapodás a főváros és az állami Budapest Fejlesztési Központ (BFK) között arról, hogy a budai fonódó villamos fejlesztésének II. ütemét az állam vállalja át. A megállapodást Karácsony Gergely főpolgármester és a BFK-t vezető Vitézy Dávid írta alá.
A megállapodáson túl Vitézy arról is beszámolt Facebook-posztjában, hogy „az Európai Unió hivatalos lapjában meg is jelent a közbeszerzési felhívásunk a Budai Fonódó villamoshálózat következő ütemének teljes körű engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére. A vonalszakaszra korábban már készültek tervek, de a Kormány és az Fővárosi Közlekedési Tanács döntése alapján ezek átdolgozása szükséges, hogy minimálisra tudjuk csökkenteni a villamos építésével érintett fák számát, a parti gyalogos és kerékpáros útvonalat végig akadálytalanul biztosítsuk. Továbbá a terveket illeszteni szükséges a Déli Körvasút átépülő új hídfőjéhez, mely lényegesen tágasabb átvezetésre enged teret a Kopaszi gát kapujánál”.
A Budai Fonódó villamoshálózat második ütemében a Duna partján folytatódik a Szent Gellért tértől délre, a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon át a Kopaszi gát térségéig. A végállomás a Budafoki útnál lesz, a vonal csatlakozik majd a Déli Körvasút új, Nádorkert megállójához is – írta Vitézy.
A Telex legfrissebb híreiért kattintson ide>>>
A korábbi terveket is átalakítják, hogy jól használható folyamatos bicikliút és gyalogos sétány jöjjön létre. „A 2,8 kilométeres új, kétvágányú villamospályából legalább 1,2 kilométer füvesített burkolattal készül, fontos, hogy az egész vonal mentén a lehető legtöbb fa és zöldterület maradhasson meg és jöhessen létre a beruházás eredményeként.” A Műegyetem rakpartot, a tervek szerint a Szent Gellért tértől a Bertalan Lajos utca vonaláig csillapított forgalmú útvonal lesz, megszűnik a ma domináns parkolási funkció.