Eredményesebben léphetnek fel a jövőben a hatóságok a horrorkaravánokkal szemben

2020. december 18. – 11:49

Másolás

Vágólapra másolva

Akár félmillió forintos közigazgatási bírságot szabhatnak ki a jövőben az ellenőrző hatóságok a szabálytalan vontatást végző járműszerelvényekre, még akkor is, ha azok személy- vagy kisteherautókból állnak. Az ellenőrzés és bírságolás lehetőségének kiterjesztése lehetővé teszi a horrorkaravánok visszatartását, valamint a rendszám és forgalmi engedély elvételét is, így visszaszorulhat a rendkívül veszélyes jelenség – derült ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium sajtóközleményéből

A közlemény szerint a horrorkaravánokat szinte kizárólag külföldi, elsősorban bolgár és román sofőrök vontatják, akik jellemzően Nyugat-Európában felvásárolt, gyakran üzemképtelen használt autókat juttatnak el a keleti célországokba. Ehhez egyszerre több autót szállítanak egymás mögé kapcsolt pótkocsikon, vagy még kreatívabb módokon, amivel az ITM szerint súlyosan veszélyeztetik a közlekedés biztonságát Magyarországon is.

A közlekedési hatóság az eddigiekben csak a 3,5 tonnánál nagyobb teherautók nem megfelelő műszaki állapotát, elégtelen rakományrögzítését ellenőrizhette, szankcionálhatta, a közúti közlekedési törvény vonatkozó rendelkezése pedig a bírság vagy a pénzkövetelés biztosítás megfizetéséig teszi lehetővé a jármű visszatartását.

Egy friss jogszabály-módosítással ugyanakkor a személyautókra és kisteherautókra is kiterjesztették a szankcionálás lehetőségét, ami a járműszerelvények forgalomból való azonnali kitiltását is megalapozza. A továbbhaladáshoz ráadásul ezentúl nemcsak a bírságot kell megfizetni, hanem meg is kell szüntetni a közlekedésbiztonságot veszélyeztető állapotot, vagyis meg kell bontani a horrorkaravánt. A rendőrség mostanáig is felléphetett a szabálysértőkkel szemben, a szakhatóságok jogosítványainak bővítésével azonban a közlemény szerint még eredményesebbé válhatnak a közúti ellenőrzések.

„Magyarország központi földrajzi helyzetéből nemcsak gazdaságfejlesztési előnyök származnak, a jelentős tranzitforgalom okozta kockázatokat is kezelni kell. A horrorkaravánok szélsőséges példái a járművezetői felelőtlenségnek, el kell venni a próbálkozók kedvét a ránézésre is súlyosan balesetveszélyes szállítási barkácsmegoldásoktól. Az e célt szolgáló jogszabály-módosítás a kihirdetését követő 45. napon, január végén lép hatályba.”

– mondta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!