Felháborodottan küldte be lapunknak egy olvasónk azt a videófelvételt, amin az látszik, hogy egy hatalmas teherautó kis híján elsodorja és agyontapossa a kőbányai Keresztúri úton.
Mint írta, múlt héten a Keresztúri úton kerékpározott, a gyógyszergyár mellett. Hazafelé tartott a városból, ahol dolga volt. Ekkor érkezett a teherautó:
Olvasónk szerint nem az út a veszélyes, (bár az igaz, hogy a durva kátyúk miatt az ember nem tud rendesen figyelni a forgalomra) hanem a sofőr, aki így vezet. Simán megtehette volna, hogy pár másodpercet kivár, míg a szembejövő elmegy, és utána előz normálisan.
Sok alkalommal átéltem már hasonlót, sőt, rosszabbat is. Ezért van az, hogy nagyon sokan egyszerűen nem mernek, vagy akarnak kerékpárra ülni, mert a hasonló esetek igen gyakoriak
– tette hozzá.
A helyzetet némiképp bonyolítja az, hogy a Keresztúri úton túloldalán egy olyan járda van, amit egy „gyalog- és kerékpárút” táblával jelöltek meg párszáz méteren. Márpedig a KRESZ szerint ilyenkor azon kellene közlekedeni. Olvasónk vitatja ezt, mert a KRESZ-ben az is olvasható, hogy „ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek”, de szerinte a lényeg az,
hogyha én valamilyen módon szabálytalan vagyok, nem jogosíthat fel senkit ilyen döntéshozatalra, mint ami ebben a videóban látható
– mondja.
Hasonlóan gondolja Pető Attila, gépjármű-oktató, a Kreszprofesszor is, akit megkérdeztünk az esetről. Mint mondta, igaz, hogy a srác csak rossz helyen ment, ami szabálysértés, de ha baleset lett volna az előzésből, azért a teherautó vezetője is felelős lett volna. Hiszen nem tartott biztonságos oldaltávolságot a bicajos előzésekor.
Frissítés:
Mint több olvasónk felhívta a figyelmet, a XVII. kerület jelentős részéből a Keresztúri úton kellene végigbicikliznie annak, aki kerékpárral menne be a belvárosba. Az út elején (a Kerepesi útnál) igaz, hogy van egy rövid közös gyalog- és kerékpárút, de aztán lehet választani: marad továbbra is a forgalmas főút, vagy ki lehet tekerni az úttal párhuzamos Rákos-patak partjára, ami ősszel inkább a krosszmotorosoknak való útvonalváltozat. Mivel az egyik veszélyes (lásd feljebb), a másik saras-kátyús – így a legtöbben fel se ülnek a biciklire ebből az irányból. Az ideális megoldás a Rákos-patak menti kerékpárút lenne, aminek a szép tervei már évek óta elkészültek, de egyelőre nem látszik a megvalósítás.
Olvasónk egyébként nem először került szorult helyzetbe biciklizés közben. Hat éve egy busz sodorta el a Thököly úton.
Akkor az esés során eltalálta a korlátot a mellkasával, eltörte hét bordáját, azok átszúrták a tüdejét, légmelle lett, és levált a tüdeje egy része. Öt napot töltött az intenzíven, és aztán három hetet a kórházban.