A fővárosi kormányhivatal szerint a BKK mindössze 24 vonalon sűrítette a járatokat, ez a sűrítés pedig a három százalékot sem éri el. A közlekedési cég viszont azt állítja, hogy elérték a plafont, nem tudnak többet buszt, villamost és metrót beállítani.
A kormány november 3-én bejelentett egy sor korlátozó intézkedést, és azokkal összefüggésben előírta a közösségi közlekedés szolgáltatóinak – így Budapesten a BKK-nak – a kötelező járatsűrítést. Azóta megy a vita a BKK és a fővárosi kormányhivatal között, hogy megtörtént-e a járatsűrítés.
A kormányhivatal szerint a BKK mindössze 24 vonalon sűrítette a járatokat, ez a sűrítés pedig a három százalékot sem éri el. Míg a cég szerint kétszer is végrehajtották a sűrítést, és november közepe óta a létező legnagyobb kapacitással járnak a BKK járatai a délutáni elnyújtott (15-19 óra közötti) csúcsidőben is.
A BKK most azt írta közleményében, hogy:
„minden létező és hadra fogható fővárosi járművet forgalomba állítottak a BKK és a fővárosi közlekedési szolgáltatók.”
Azt is írják, hogy a rendelkezésre álló maximális járműszám maximális kihasználásával, az összes bevethető járművezető foglalkoztatásával elérték a plafont. Forgalomba állítottak minden létező budapesti autóbuszt, villamost, trolibuszt és metrószerelvényt. „Az eleve 9 óráig nyújtott reggeli és a 19 óráig nyújtott délutáni csúcsidei menetrendbe integrált plusz járatok a lehető legsűrűbb menetrend szerint közlekednek.” Megjegyzik, a járványügyi szigorítások miatt eközben csökken a járatok kihasználtsága. Buszvezetőkből nincs hiány a BKK szerint, villamos- és metróvezetőkről már nem mondható el ugyanez.
„A jelenleginél sűrűbb szolgáltatást már csak akkor lehetne nyújtani, ha a főváros azonnal új járművekhez jutna, azok közlekedtetésére elégséges járművezető volna, a járművek üzemeltetésére – üzemanyagra, karbantartásra – pedig további anyagi forrás állna rendelkezésére.”
A BKK a közleményben arra is kitér, hogy a Volánbusz semmilyen módon nem veszi ki a részét budapesti járatsűrítésből, sőt éppen a kormányrendeletre hivatkozva nem növelte a Budapesten közlekedő 140 autóbuszának a számát, mondván autóbuszaik feladata nem a Budapest belterületeinek, hanem a „hosszas környéki szakaszoknak” a kiszolgálása. Pedig a társaság október végén, a Volánbusz-flotta bővítéskor arról nyilatkozott, hogy a 30 új busz Budapest közlekedését segíti majd.