A családon belüli erőszak ellen indít közös kampányt az Ikea és a NANE
2020. november 12. – 20:40
35 millió forinttal támogatja az Ikea a Nők A Nőkért Együtt az Erőszak Ellen Egyesület (NANE) munkáját, és közös kampányt indítanak a nők elleni erőszak ellen. Közleményükben azt írják, a két éves kampányban igyekeznek felhívni a figyelmet a családon belüli erőszak kérdésének fontosságára.
A Nemek Közötti Egyenlőség Európai Intézete indexe alapján Európa-szerte Magyarországon az egyik legalacsonyabb a nemek közti egyenlőség mutatója. Az uniós ügynökség adatai szerint
a közép- és kelet-európai régióban a nők harmada már tapasztalt fizikai erőszakot 15 éves kora óta.
Jelenleg több mint 200 ezer nő él Magyarországon fizikailag bántalmazó kapcsolatban, vagy épp abból próbál kiszabadulni, és a nők 49%-a volt már lelki vagy szóbeli erőszak áldozata.
Az Ikea a kampány során gondoskodni szeretne arról, hogy további kutatások valósulhassanak meg, és „ezáltal több olyan adat váljon hozzáférhetővé, mely elősegíti a kulcsfontosságú döntéshozókkal folytatott konstruktív, nyilvános párbeszédet és érdekképviseletet”.
Azt is írják, hogy ebben a hónapban az Ikea kiemelten foglalkozik a témával, így a vásárlók számos felületen találkozhatnak a kampány elemeivel. Az Örs vezér téri áruházban november 12. és 15. között egy interaktív falat állítanak fel. Az installáció közelében
a családon belüli erőszak különböző formáinak megfelelő hanghatások lesznek hallhatók, a vásárlóknak pedig lehetőségük lesz felvenni a falhoz rögzített telefont, és így demonstrálni fellépésüket a jelenséggel szemben.
A falon pedig arról olvashatnak információt, hogy miként tudnak segíteni, ha potenciális áldozattal találkoznak.