A családon belüli erőszak ellen indít közös kampányt az Ikea és a NANE

2020. november 12. – 20:40

Másolás

Vágólapra másolva

35 millió forinttal támogatja az Ikea a Nők A Nőkért Együtt az Erőszak Ellen Egyesület (NANE) munkáját, és közös kampányt indítanak a nők elleni erőszak ellen. Közleményükben azt írják, a két éves kampányban igyekeznek felhívni a figyelmet a családon belüli erőszak kérdésének fontosságára.

A Nemek Közötti Egyenlőség Európai Intézete indexe alapján Európa-szerte Magyarországon az egyik legalacsonyabb a nemek közti egyenlőség mutatója. Az uniós ügynökség adatai szerint

a közép- és kelet-európai régióban a nők harmada már tapasztalt fizikai erőszakot 15 éves kora óta.

Jelenleg több mint 200 ezer nő él Magyarországon fizikailag bántalmazó kapcsolatban, vagy épp abból próbál kiszabadulni, és a nők 49%-a volt már lelki vagy szóbeli erőszak áldozata.

Az Ikea a kampány során gondoskodni szeretne arról, hogy további kutatások valósulhassanak meg, és „ezáltal több olyan adat váljon hozzáférhetővé, mely elősegíti a kulcsfontosságú döntéshozókkal folytatott konstruktív, nyilvános párbeszédet és érdekképviseletet”.

Azt is írják, hogy ebben a hónapban az Ikea kiemelten foglalkozik a témával, így a vásárlók számos felületen találkozhatnak a kampány elemeivel. Az Örs vezér téri áruházban november 12. és 15. között egy interaktív falat állítanak fel. Az installáció közelében

a családon belüli erőszak különböző formáinak megfelelő hanghatások lesznek hallhatók, a vásárlóknak pedig lehetőségük lesz felvenni a falhoz rögzített telefont, és így demonstrálni fellépésüket a jelenséggel szemben.

A falon pedig arról olvashatnak információt, hogy miként tudnak segíteni, ha potenciális áldozattal találkoznak.