Teljesen átalakult, hogy milyen turisztikai célpontokra keresünk rá a neten

2020. november 04. – 13:49

frissítve

Teljesen átalakult, hogy milyen turisztikai célpontokra keresünk rá a neten
Poroszló giganépszerű lett Fotó: Oláh Tibor / MTI

Másolás

Vágólapra másolva

A Google kutatásából az nem meglepő, hogy főleg hazai helyszínekre keres rá a magyar internetes közösség, de így is érdekes, hogy mely térségek a nyertesek.

A Covid–19-világjárvány teljesen átformálta 2020-as utazási terveinket. A Google megvizsgálta az aktuális turisztikai keresési trendeket, és érdekes eredményekre jutott.

Magyarországon a turizmus témájú keresések volumene a 2020-as év elején 10-15 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának számait, március, április és május hónapban jelentős csökkenés volt megfigyelhető a keresések számában, így áprilisban már mintegy 50 százalékkal volt alacsonyabb a turizmussal kapcsolatos böngészések száma, de a nyári időszak is csak a 2018-as szintet érte el.

(Ide kattintva találja meg legfrissebb cikkeinket!)

2019 márciustól szeptemberig terjedő időszakában szinte egyenlően oszlottak meg a külföldi és a hazai desztinációkra irányuló turisztikai keresések (55-45 százalék). Az idei év jelentős eltolódást hozott ebben az arányban: a Magyarországról indított turisztikai keresések 72 százaléka irányult belföldi célokra, míg a külföldre vonatkozó keresések 28 százalékra estek vissza.

A határok lezárása a külföldről érkező, Magyarországra vonatkozó keresések volumenére is hatással volt. A nemzetközi keresések száma 2020-ban 57 százalékkal csökkent, és az országok közötti megoszlás is jelentős változásokon ment keresztül. Míg Németország megőrizte vezető pozícióját, addig például Olaszország több helyet esett vissza a keresési listán 2019 számaihoz képest. Jól mutatja a külföldről érkező szállás jellegű keresések csökkenését, hogy Magyarországra Magyarországról 31-szer több keresés történt, mint a második helyezett Németországból.

Magyarországról külföldi országokra 41 százalékkal kevesebbet kerestünk rá 2019-hez képest. A drasztikus csökkenés mellett a legnépszerűbb úti célok sorrendje is megváltozott: 2019 azonos időszakához képest Horvátország átvette a vezetést Olaszországtól, utóbbi desztináció egyébként a legnagyobb volumencsökkenést szenvedte el a vizsgált időszakban: idén közel 70 százalékkal csökkent az országra irányuló keresések száma.

Ha az egyes célpontokat nézzük, a Tisza-tó partján fekvő Poroszló (+58%) vagy Tiszafüred (+22%), a Balaton környéki települések, amelyek közül látványosan kiemelkedik Badacsonytomaj (+30%), a Békés megyei Szarvas (+19%), vagy a Kelet-Magyarország Káli-medencéjeként is emlegetett Noszvaj (+14%) iránt nőtt az érdeklődés.

A Covid negatív hatása leginkább Budapest esetén látványos: a top 10 legkeresettebb magyarországi város közül a legnagyobb visszaesést tapasztalta a keresési adatok alapján (-54%). A további legnagyobb vesztesek sorrendben: Sopron, Győr, Szeged, Debrecen.