Az ITM államtitkára kizáratná a Strabagot a közbeszerzésekből

2020. november 1. – 17:21

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Újabb saru tört el az M0-ás autóút hárosi Duna-hídján, hétfőtől ismét le kell zárni az M1-es autópálya felé vezető oldalon a bal pályahidat, és forgalomterelést vezetnek be, előreláthatóan jövő vasárnapig. Erről Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára beszélt vasárnap egy sajtótájékoztatón.

A jobb pályahídon 2+2 ideiglenes forgalmi sávot építenek ki, a halászteleki csomópont felhajtóját pedig hétfől lezárják.

Schanda szerint az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el a híd kialakításánál, és hibázott a sarutípus kiválasztásánál.

Schanda Tamás államtitkár és Bóna Zoltán országgyűlési képviselő sajtótájékoztatót tart a Deák Ferenc híd lábánál 2020. november 1-jén.Fotó: Mónus Márton / MTI
Schanda Tamás államtitkár és Bóna Zoltán országgyűlési képviselő sajtótájékoztatót tart a Deák Ferenc híd lábánál 2020. november 1-jén.Fotó: Mónus Márton / MTI

„Magyarország legforgalmasabb útszakaszával – és az itt rendszeresen megfordulók idegeivel azért kell tehát csiki-csukit játszani, mert a külföldi cég nem járt el a megfelelő gondossággal” – fogalmazott az államtitkár, és hozzátette, a kormány a Strabaggal kötött szerződés minden pontját be fogja tartatni, minden hibát, felületességet, gondatlanságot számon fog kérni, és a lehető legszigorúbban jár majd el.

Azt is mondta, hogy megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy az ilyen hanyagul, felelőtlenül eljáró cégeket miként lehetne egyszer és mindenkorra kizárni a közbeszerzésekből.

A híd rekonstrukcióját 2018 áprilisában kezdték meg, tavaly kicserélték a sarukat, és idén áprilisban át is adták a bal pályahidat. Nem sokkal később azonban ismét le kellett zárni, mert eltört az egyik saru. „A saját, súlyos mulasztásuk okozta problémákon lassan fél éve képtelenek felülkerekedni a kivitelezők. Csak az állami vállalatok éberségének köszönhető, hogy ezzel nem sodorták közvetlen veszélybe a közlekedőket” – mondta Schanda az MTI tudósítása szerint. A saruk állapotát szeptembertől folyamatos helyszíni szemlékkel és egy új monitoring rendszerrel ellenőrzik.

A Telex legfrissebb híreiért kattintson ide>>>

Az államtitkár hozzátette, bízik benne, hogy Karácsony Gergely és a budapesti vezetés nem a Strabagra vagy az A-Híd-ra fogja bízni a Lánchíd felújítását.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!