Megszüntetné télen a nagykörúti bringasávot a pestlőrinci polgármester

2020. október 19. – 13:23

frissítve

Megszüntetné télen a nagykörúti bringasávot a pestlőrinci polgármester
Fotó: Rostás Bianka / Telex

Másolás

Vágólapra másolva

Ellenzi a XVIII. kerületiek meghatározó többsége az Üllői úton és Nagykörúton kialakított, a gépjárműforgalmat jelentősen akadályozó kerékpársávokat, jelentette be egy felmérésre hivatkozva Szaniszló Sándor, Pestszentlőrinc DK-s polgármestere.

Kérdésünkre Szaniszló elmondta, hogy a fentiek miatt ellentételezést kér a kerület lakóinak. Szeretné elérni, hogy

  • a 194-es és a 254-es metrópótló busz megmaradhasson a 3-as metró déli szakasz felújításának befejezése után is;
  • az 50-es villamos vonala az új CAF kocsik megérkezésével kapjon teljes felújítást;
  • és a városvezetés érdemben fontolja meg, hogy a téli hónapokban állítsák vissza a gépkocsiforgalmat az Üllői út és a Nagykörút bringasávjain.

Szaniszló hozzátette, hogy ha egy kerületi lakos be akar biciklizni a belvárosba, akkor először be kell vinnie a kerékpárját a kocsijával a Nagyvárad térig, és csak ott ülhet fel rá, mert nincs más lehetősége rá. Pestszentlőrinc évtizedes lemaradásban van: sok az útprobléma, kevés a P+R parkoló, mert a városvezetés nem lát túl a Nagykörúton.

A polgármester által ismertetett közvélemény-kutatás szerint a nagykörúti és az Üllői úti bringasávokat a megkérdezettek 46 százaléka ellenzi, 37 százaléka nem ellenzi, valamint 67 százalék az autósok szempontjából károsnak tartja.

Arra a kérdésre, hogy a hivatkozott közvélemény-kutatásban miért csak autós szempontból kérdezték meg a helyieket, és arra miért nem tértek ki, hogy hányan kerékpároznának be a központba, Szaniszló elmondta: mert nincs meg ennek a lehetősége. Az Üllői út külső részére, a Nagykőrösi útra csak távlati kerékpáros tervek vannak, de szeretnék elérni azt is, hogy legyenek ott is kerékpársávok.

A Direkt 36 444.hu-n megjelent cikke szerint nemrég a Nagykörút menti kerületek polgármesterei (Baranyi Krisztina, Pikó András, Niedermüller Péter és Soproni Tamás) egyetértettek abban, hogy az lenne a legrosszabb, ha visszaállna az eredeti állapot és megszűnne a bringasáv. Arra a kérdésre, hogy miért Pestszentlőrinc szeretné meghatározni, mi legyen a belvárosban, Szaniszló azt mondta, szerinte nemcsak a belvárosiak ügye a kerékpárút. Előbb a külső kerületekben kell megteremteni a feltételeket, hogy az ne okozzon gondot, aztán jöhetnek a sávok, ez a helyes sorrend – közölte.

A Direkt 36 egyébként felvetette, hogy a koalíciós DK-s és MSZP-s várospolitikusoknak már régóta szúrja a szemét a nagykörúti bringasáv, és ezt több alkalommal érzékeltették Karácsony Gergely főpolgármesterrel. Szaniszló azonban azt mondta lapunknak: nem politikai közleményt tett közzé, inkább egy jóízű szakmai vitát szeretne. A kerületben ez nem pártpolitikai kérdés, együtt lobbiznak az ügyben a helyi pártok. Végül hozzátette, ha nemleges választ kap a kezdeményezésére a főpolgármestertől, akkor is folytatni akarják a tárgyalásokat a témában.

A főváros a koronavírus-járvány első, tavaszi hullámának idején jelölte ki az akkor ideiglenesnek nevezett bringasávokat, a többi között a Nagykörúton és az Üllői út belső részén. A bringás forgalom az új sáv miatt jelentősen megnőtt, ezért a főváros ősszel úgy döntött, hogy megmaradnak a sávok – a Nagykörúton néhány kisebb módosítással. Mivel a bringasáv miatt az autók gyakran lépésben tudtak haladni, az intézkedés sok kritikát kapott: az ellenzéki képviselők és kormánylapok nyílt színen osztották, egyes koalíciós pártok belülről kritizálták a városvezetést.

Lapunk a mostani kezdeményezéssel kapcsolatban is keresi a főpolgármesteri hivatalt, amint választ kapunk, frissítjük a cikket.

15:02 – Frissítés. A főpolgármesteri hivatal válaszolt: nem kívánják kommentálni az ügyet.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!