Nem találtak hibát az egy éve félreállított új CAF-okban

Belföld

Nyolc vadonatúj CAF villamos közel egy éve porosodik a remízben, mert a BKK problémákat sejtett a fékrendszerükkel kapcsolatban. Egy szeptemberben befejeződött vizsgálat nem igazolta ezt. Egyelőre nem tudni, hogy a villamosok miért állnak még mindig.

Szeptember 15-én lezárult az a vizsgálat, amit azért rendelt meg a BKV, hogy megtudja, minden rendben van-e annak a második hullámban megrendelt 26 darab CAF Urbos villamos fékrendszerével, amiből az első 4 már 2019 óta porosodik használatlanul a remízben. A vizsgálat szerint minden megfelelt az előírásoknak.

Idén júliusban a BKK még azt állította közleményében, hogy a járművek nem felelnek meg 100 százalékosan a szerződésnek és a hatósági előírásoknak, ezek után kérték fel a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar szakcégét, a BME ITS Zrt.-t, kezdjen vizsgálatot.

Vitézy Dávid, a BKK volt igazgatója, a Budapest Fejlesztési Központ vezetője csütörtök délután a közösségi oldalán tette közzé a BME ITS vizsgálati jelentésének összefoglalóját, ami szerint a villamosok fékrendszere megfelelt, az előírt fékút is rendben volt. Ennek fényében Vitézy érthetetlennek tartja, hogy mégis mi történt egy éven át, miért nem állították forgalomba az új villamosokat, ki és miért akadályozta ezt és miért nem jártak a klimatizált villamosok a nyáron?

Megkerestük az ügyben a BKK-t és a BKV-t, ahol péntekre ígértek választ.

2017-2018-ban 47 CAF Urbos villamos érkezett Budapestre. Az opciós lehetőséget kihasználva további 26 villamost rendelt a BKK a spanyol gyártótól. A második szállítmányból többet leszállítottak 2019-ben, de a BKK technikai hibákra hivatkozva nem helyezte forgalomba őket.

Úgy tűnik, vagy félremenedzselik az ügyet vagy valamilyen belső politikai-hatalmi harc (akár a villamosok tulajdonjogáért a BKK és a BKV közötti régóta tartó háború) lehet az oka az időhúzásnak

– nyilatkozta korábban Vitézy, hozzátéve, hogy ha a villamosokat nem tudják forgalomba állítani időben, az uniós támogatás is elveszhet és végül a villamosokat a fővárosnak a saját költségvetéséből kell majd kifizetnie.

(Borítókép: A második hullámban érkező CAF villamosok egyike megérkezik Budapestre. Forrás: BKK)