Jönnek az új, alacsonypadlós, csuklós, egylégterű HÉV-ek

2020. szeptember 29. – 11:28

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Összesen negyvenkét (+ tizenkét opcionálisan megvásárolható) új HÉV-szerelvény beszerzésére írt ki pályázatot a MÁV-HÉV.

A szerelvények elvárt követelményei: normál nyomtávú, moduláris felépítésű, minden modulban alacsonypadlós, csuklós, kétoldalas ajtóelrendezésű, kétirányú közlekedésre alkalmas, mindkét végén teljes értékű vezetőfülkével ellátott, teljes hosszban átjárható utasterű lesz minden új személyszállító HÉV jármű (villamos motorvonat).

A legfeljebb 120 méter hosszú, 2,88 méter széles szerelvényeknek minimum 700 fős utaskapacitással kell rendelkezni (4 fő/négyzetméter állóhellyel számolva), és négy kerekesszéknek is el kell férnie. A minimális úgynevezett járófolyosó-szélesség a futóművek felett 50 centiméter, az utastér egyéb részein 70 centiméter lehet. A leírásban nincs benne, de a részletes kiírás tartalmazza majd a klímát is.

A jelentkező cégek (Európában több nyugati cég is tud gyártani ilyen szerelvényeket) október 26-ig jelezhetik részvételi szándékukat a tenderen. Ezután küldik ki a műszaki leírást és indul a tárgyalás, amiből a tervek szerint jövő tavaszra lehet szállítási szerződés. Onnantól 2-2,5 év az első jármű megérkezése, mint a Budapest Fejlesztési Központ korábbi tájékoztatóján elhangzott: 2023 és 2025 között futhatnak be majd a szerelvények a MÁV-HÉV-hez. A kormány szeretné uniós pénzből finanszírozni a beszerzést, de egyelőre még nincs döntés a 2021-2027-es projektlistáról.

A Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) februárban írta ki a pályázatot a H6-os ráckevei, és a H7-es csepeli HÉV teljes felújításának, megállóinak akadálymentesítésének, valamint közös nyomvonalon a Kálvin téri metróállomásig vezetésének megtervezésére.

(Ez a cikk eredetileg a Telex Facebook-oldalán jelent meg 2020. szeptember 29-én.)