Benedict Cumberbatch megint nagyon mélyre megy

2024. június 2. – 07:02

Másolás

Vágólapra másolva

Az After hetente jelentkező streamingajánlójában mindig a legfrissebben felkerült, vagy hamarosan felkerülő filmekről és sorozatokról írunk, amelyek elérhetőek Magyarországról is.

Eric (Netflix)

Benedict Cumberbatch újra sorozatban tűnik fel, ezúttal egy népszerű gyerekműsor fő alkotóját, Vincentet játssza (a Kidding Jim Carreyje után szép feladat azért), aki nem csak a saját démonjaival küzd, de élete a széthulló házassága mellett 9 éves fia, Edgar eltűnése miatt is mélypontra kerül.

Így a nyolcvanas évek New Yorjában játszódó, hatrészes sorozat nem csak egy klasszikus, eltűnt személy utáni nyomozós thriller, hanem egy család széthullásának drámája is, amelyben Edgar képzeletének szüleménye, a hatalmas, szőrös lény, Eric lesz Vincent legfontosabb szövetségese. Vincent ugyanis mindent egy lapra tesz fel, mivel úgy érzi, ha sikerül Ericet a műsorában is elhelyeznie, akkor fia is visszatér hozzá.

A lepel (The Veil, Disney+)

Az eddigi kritikákban leginkább a Homeland utódjaként emlegetett A lepelben Elizabeth Moss olyan titkosügynököt alakít, akinek egy egy menekülttáborban feltűnő nő (Yumna Marwan) bizalmába kell férkőznie, akiről nem egyértelmű, hogy ártatlan, vagy egy 9/11-léptékű terrorakció szervezője.

A két nő végül szövetségre lép és közös utazásra indul Párizsba, de a néző számára egyáltalán nem egyértelmű, hogy melyikük szándékai tiszták, és melyikük vezeti meg a másikat.

Milli Vanilli: Az évszázad botránya (SkyShowtime)

A Milli Vanilli első lemeze 1989-ben óriási sikernek számított, aztán amikor a világ ráébredt, hogy a duó két tagja, Robert Pilatus és Fabrice Morvan csak tátogott a lemezeken és koncerteken, a Milli Vanilliből szitokszó, a zeneipar legismertebb kamusztorija lett.

A duóról szóló dokumentumfilm azonban nem csak a tátogós botrányt, hanem a két Milli Vanilli-tag háttérsztoriját is felgöngyölíti, amiből jobban érthető az is, hogyan jutott oda a két előadó, hogy belemenjenek az Arista kiadó játékába. Az alkotók elmondása szerint még ma is vannak olyan érintettek, akik nem akartak nyilatkozni a történtekről, de így is sikerült meggyőzni több korábbi Arista-dolgozót arról, hogy még bőven van mit elmesélni.

Emma és Eddie: A képen kívül (Max)

Emma és Eddie Lovett annak köszönheti a hírnevét, hogy kamerák előtt szexelnek pénzért, azonban Hörcher Gábor dokumentumfilmjéből hamar kiderül, hogy amit a külvilágnak mutatnak az totális hazugság, hiszen egyre kevésbé bírják egymást elviselni, a házasságuk pedig hónapról hónapra esik szét, egyre mélyebbre csúszva a verbális abúzus különböző formáiban.

„Egyre többet és többet mutattak meg a kamerának magukból, párkapcsolatuk nehézségeiből. Olyan dolgokat, amikről zárt ajtók mögött is csak nehezen vallanak az emberek. Szembementek a társadalmi tabukkal, azzal, hogy ezeket a problémákat nem tesszük ki, hanem némán hallgatunk róla, és nyelünk. (…) Követnem kellett a bátorságukat. A legkevesebb az, hogy az arcomat adom a történethez, a folyamat résztvevője leszek, és bemutatom azt, hogy a film maga hogyan küzd meg a nehézséggel” – nyilatkozta a filmről a rendező, aki nyolc éven keresztül követte a szexcam-párt.

Tökéletes napok (Perfect Days, Cinego)

Wim Wenders (Berlin felett az ég; Párizs, Texas) az 1985-ben forgatott Tokyo-Ga után ismét visszatért Japánba, hogy egy közvécéket takarító, szabadidejét a zenének, olvasásnak és fényképezésnek szentelő férfi monton napjairól készítsen filmet.

A tokiói közvécéket reklámozó rövidfilmként indult el ez a projekt, aztán Wenders fejében inkább összeállt egy olyan szenvtelen hős története, aki a vécétakarítást is a lehető legnagyobb precizitással űzi, és minden egyes napjában örömét leli.

Azért a film felfed néhány apróságot a főhős múltjából, de a Tökéletes napok nem hagyományos portréfilm, nem az a fő motivációja, hogy főszereplőjét teljesen kiismerjük, meditatív hangulatával inkább teret enged a nézőnek is az önreflexióra.

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!