„A november kétarcú hónap volt”, írta keddi bejegyzésében a MÁV-csoportot igazgató Hegyi Zsolt, aki a vonatkésések két alapvető tényezőjéről számolt be „menetrendszerűségi” összegzésében. Mint írta:
- Javulás a székesfehérvári, tapolcai és nagykanizsai vonalakon, a pályakarbantartások és a nagy teljesítményű mozdonyok üzembe állásának, valamint az Országos Haváriaközpont azonnali beavatkozásainak köszönhetően.
- Visszaesés a ceglédi 100a vonalon a vágányzár miatt.
A MÁV havi riportjából kiderül, hogy a javulásban a lassújelek feloldása és egyes szakaszokon a pályasebesség 160 km/órára emelése játszott meghatározó szerepet, míg a legforgalmasabb InterCity-viszonylat, a 100a vonal vágányzárjait főleg a szegedi Napfény IC utasai „sínylették meg” a leginkább.
Hegyi emellett arról számolt be, hogy a MÁV-csoport személyszállító vonatainak pontossága 76,66%-os volt, míg a 20 perc feletti késések aránya 6,5%-ról 4%-ra csökkent tavaly novemberhez képest.
A vezérigazgató szerint jó hír még, hogy:
„a HÉV továbbra is kiemelkedően teljesített, az autóbuszoknál kisebb késések voltak, részben utascsereidők növekedése, részben a járművek meghibásodása miatt”.
Júniusban elkészült Ferenci Tamás biostatisztikus vonat-keses.hu nevű oldala, ahol a vonatok késési információit napra, hétre, hónapra, vonatra, állomásra lebontva lehet böngészni. Ez alapján június hónapban a MÁV vonatai összesen kicsit több mint 1 millió alkalommal érkeztek meg egy állomásra, ezek közül az esetek 29 százalékában ezt késés nélkül tették, 53 százalékában pedig legfeljebb 5 perc késéssel. A 20 percet is meghaladó késések aránya 2,2 százalék volt.