Ezért a hirdetésért vagy fizetésemelés jár a pakisztáni légitársaság marketingeseinek, vagy azonnali kirúgás

2025. január 11. – 11:23

Másolás

Vágólapra másolva

Naponta sok tucat, talán több száz hirdetés is szembejön velünk manapság, ebből a tömegből pedig nem könnyű kitűnni, azaz megragadni az internetezők aranyhalnyi figyelmét. Ez néha azzal sikerül a leghatékonyabban, ha egy-egy marketingesnek támad egy nagyon jó ötlete, néha meg azzal, ha véletlenül nagyon félrelő. Néha pedig a fene se tudja, hogy a kettő közül melyik történt.

Ez a helyzet a Pakistan International Airlines, azaz a pakisztáni állami légitársaság pénteki Facebook-bejegyzésével is:

Ahogy a kép alján látható, a poszt azt hivatott világgá kürtölni, hogy január 10-től újra közlekedik közvetlen repülőjárat a pakisztáni és a francia főváros, Iszlámábád és Párizs között. A probléma viszont talán első ránézésre is egyértelmű: ha egy iszlám ország nagy betűkkel azt üzeni egy nyugat-európainak, hogy „Párizs, ma jövünk”, miközben a képen az látható, hogy egy utasszállító repülőgép száll az adott ország ikonikus toronyépülete felé, hát, ott szólásszabadságpárti Mark Zuckerberg legyen a talpán, aki győzi majd átnézni a kommenteket.

Ahogy az egy ilyen bejegyzésnél várható, a kép nagy érdeklődést váltott ki, cikkünk írásakor 47 ezer reakció, 4,6 ezer komment és 19 ezer megosztás van rajta. A kommentek között nézelődve az látszik, hogy vannak, akik poénra vették a bakit, illetve értékelték a szándékos poént, egyikük például a viszonylag szokatlannak számító pontskálán 9/11-re értékelte a grafikus munkáját. De vannak olyan hozzászólók is, akik felháborodtak a dolgon.

A kevésbé lelkes kommentelők egyike rámutatott, hogy ha véletlenről lenne szó, már jó eséllyel törölték volna a posztot, ami arra utalhat, hogy szándékos húzás volt a kép kétértelműségére játszani. Persze egy általa nem említett harmadik lehetőség, hogy nem direkt volt, de ha már így alakult, úgy hagyták, hátha gyorsan lepörög.

Az mindenesetre biztos, hogy ha nem hibáról van szó, amely miatt kirúgják az érintetteket, hanem kreatív marketingfogásról, akkor bejött: a cég idei bejegyzéseit végignézve az látszik, hogy a párizsi érkezést beharangozó poszt magasan kiemelkedik a 47 ezer reakciójával. A következő legsikeresebb bejegyzés 16 ezernél tart, de már az is kiugrónak számít, a legtöbb mindössze néhány százig jutott el.

Na és mi a tanulság? Hogy aki Iszlámábádból repülne Párizsba, most már közvetlenül is megteheti.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!