2024. szeptember 3. – 15:48
frissítve
Egy elég vicces pletyka harapózott el Spanyolországban annyira, hogy már kifejezetten kellemetlen kezd lenni a Mercadona nevű szupermarket-hálózatnak. A pletyka ugyanis az, hogy minden este 7 és 8 között a szinglik ismerkedhetnek a boltban, különböző praktikákkal: egyesek szerint egy ananászt kell fordítva a bevásárlókocsiba rakni, vagy esetleg a borok előtt korzózni, mások szerint ezekkel a kocsikkal kell kedvesen ütközni, aztán már gyakorlatilag sikerülhet is az „ütközés” szó minden lehetséges értelmezését kihasználni.
A helyzet addig eszkalálódott már, hogy a BBC gyűjtése szerint már egyre nagyobb galibákat okoz. Madridban tinik kószálnak tömegével este a boltokban, üres bevásárlókocsikkal, mert hát tiniként mit is vásárolna amúgy az ember. Készültek olyan videók, amik az árufeltöltőket mutatják, ahogy biztonságba tolják a gyümölcsöket hét óra közeledtével. Bilbaóban rendőröket kellett hívni, mert akkora ramazuri lett estére, bár a lap szerint nem kellett őrizetbe venni senkit.
A pletyka a Vivy Lin nevű spanyol humoristától származik, aki még augusztus 20-án készített egy videót a közösségi médiára, ahogy a Mercadona sorában arról beszél, hogy hét és nyolc között kell a boltban ismerkedni, tessék csak megguglizni. Lin nem igazán mondja el, hogy ezt honnan szedte, de az El País szerint egy 2017-es realityműsorra utalt.
Egy spanyol randiműsorban ugyanis az egyik jelentkező azt mesélte, hogy az édesanyjától azt tanulta, hét és nyolc között lehet egyedülálló férfiakkal ismerkedni a Mercadonában, és ő követte az utasításait. A szingli férfiakat onnan lehet felismerni, hogy sör és csipsz van a kosaraikban.
Egy évvel később a német Edeka-lánc elindított egy kampányt, ami szerint minden pénteken hat és nyolc között lehet ismerkedni a boltban, az ismerkedni vágyók pedig papírszíveket kaptak. Ami pont olyan jel volt, mint fejjel lefelé tenni az ananászt a kocsiba. Illetve a koronavírus-járvány közepén a magyar Auchan is bevezette az ismerkedős szinglikosarat.
A Mercadona-pletyka szekerére felült több Spanyolországban működő szupermarket is, a Lidl és a Carrefour is rakott ki olyan reklámanyagokat, amik a randiórára utalna. Egyedül a Mercadona nem reagál semmilyen formában erre, de reklámszakemberek szerint nem is kell, egyszerűen elég, ha kiélvezik a figyelmet.