A 2023. október 7-i terrortámadást követően kirobbant gázai háború komolyan megrendítette több globális amerikai üzleti márka imázsát is; 2024 első negyedévében a Starbuckstól a KFC-ig egy sor legendás brand közel-keleti üzemeltetője kénytelen komoly veszteségeket elkönyvelni. Nincs ez másként a kvintesszenciálisan amerikai terméknek számító Coca-Colával sem, melynek csak annyi köze van Izraelhez, hogy – sok más országhoz hasonlóan – ott is van egy palackozóüzeme.
A 170 milliós, 90 százalékban muszlimok által lakott Bangladesben az elmúlt nyolc hónapban időarányosan 23 százalékkal kevesebb Coca-Cola termék fogyott, mivel a lakosságban az a (tév)képzet él, hogy az italgyártó valamilyen úton-módon támogatja az izraeli kormányt. Ezért aztán a cég marketingesei gondoltak egy nagyot, és megpróbálták egy reklámkampányban elmagyarázni elpártolt fogyasztóinak, hogy a Coca-Cola nem több, mint egy ital, amit már 138 éve fogyasztanak a világ 190 országában.
A kampány egyik fő eszköze egy vasárnap megjelent tévészpot volt, melyben egy forró piaci napon egy fiatal férfi előbb nem akarja elfogadni egy idősebb boltostól a gyöngyöző kólát, mivel az „onnan” (azaz a meg nem nevezett Izraelből) származik, de a barátságos boltos felvilágosítja őt és barátait, hogy „a Coca-Colát Törökországtól Spanyolországon át Dubajig mindenhol isszák. Még Palesztinában is van kólagyár.” Ez az érv azután meggyőzi a beszélgetőpartnerét, aki így már nyugodt lelkiismerettel szisszenthet egy kólát.
A hirdetést először az India–Pakisztán-krikettrangadó alatt vetítették, és gyorsan virálissá vált – csak épp nem a marketingesek által vágyott értelemben. A nyilvánosságban sokan kikeltek „pontatlansága” és „érzéketlensége” miatt; különösen az verte ki a biztosítékot, hogy az említett palesztinai kólagyár valójában egy, a nemzetközi jogba ütköző ciszjordániai zsidó telepen, Atarotban működik. Az meg csak olaj a tűzre, hogy Gázában 2016-ban valóban létesült egy Coca-Cola palackozóüzem, azonban a létesítményt a 2021-es háborúban Izrael megsemmisítette.
A muszlim világban meghatározó, katari tulajdonban lévő al-Dzsazírának egy bangladesi piackutató kijelentette:
ez súlyos sértés milliónyi palesztin számára, akik újabb és újabb területekről kénytelenek lemondani az erőszakos izraeli megszállásnak köszönhetően.
A Coca-Cola hirdetése napok alatt ellenkampányokat szült; egy cipőforgalmazó reklámjában például egy kólásdobozt rúgnak fel. A Coca-Cola kedden eltávolította a botrányt kavaró hirdetését a YouTube-ról és a Facebookról, majd öt óra elteltével a kommentálási lehetőség megvonásával csöndben visszahelyezte.