Öt éve próbálja felszabadítani, most a busz elé lökte a Fidesz Budapest legelnyomottabb csoportját, az üldözött autósokat

2024. június 8. – 17:44

Másolás

Vágólapra másolva

Budapesten él egy rendkívül elnyomott társadalmi csoport. Ők az üldözött autósok – legalábbis a Fidesz szerint.

Ha hiszünk a kormánymédiának, egy olyan kép rajzolódik ki előttünk, amelyben Karácsony Gergely 2019-es megválasztása előtt Budapesten soha nem volt dugó, széles, jól vezethető utak voltak, ahol csúcsidőben is csak egy-két autó közlekedett, így a kocsik haladását legfeljebb a forgalmi szabályok és a lámpák akadályozták. Most viszont hatalmas dugók vannak, amelyeket a kormánymédia szerint véletlenül sem az okoz, hogy túl sok az autó a városban, hanem az, hogy Karácsony szándékosan üldözi az autóhasználókat.

A Fidesz és csatolt részei 2019 óta folyamatosan azt sulykolják, hogy a normális autós közlekedés kialakításához elég, ha csak leváltják Karácsonyt a Városháza éléről. Az üzeneteikből mindig az jött le, hogy ha újra a Fidesz kerülne hatalomra Budapesten, egy csapásra megszűnnének a dugók. Ezt hangoztatta többek között:

  • a külön és kizárólag erre a célra létrehozott Budapest Beszél nevű Facebook-oldal;
  • a Megafon, amikor éppen nem Magyar Pétert, hanem Karácsonyt kellett gyalázniuk;
  • a kampányban szinte kizárólag Karácsony lejáratására működtetett Metropol napilap;
  • ezeken kívül pedig a teljes kormánymédia, élén a Magyar Nemzettel.

Ha valaki az elmúlt négy és fél évben elhitte, amit ezeken a csatornákon olvasott és hallott, a stressztől izzadó kézzel a kormányt szorongatva egy dologra gondolhatott: hogy majd az idei önkormányzati választáson a Fidesz jelöltjével leválthatják Karácsonyt. A Fidesz jelöltje pedig természetesen azonnal véget fog vetni az autósüldözésnek.

Szentkirályi Alexandra a kampányban nem vitte túlzásba a konkrét célok kitűzését, de a rövid videóiból lehetett arra következtetni, hogy megválasztása esetén kifejezetten autósbarát lépésekre készül, felszámolja például a ma kijelölt kerékpársávok egy részét. Szentkirályi azonban a választás előtt két nappal visszalépett, azért, mert szerinte „így lehetséges a változás”.

Szentkirályi arra buzdította a szavazóit, hogy Vitézy Dávidra szavazzanak. Ő viszont mintha kicsit mást képviselne, mint az autósüldözöttek felszabadítását hirdető kormányzati üzenetek. Vitézy például rendszeresen kritizálja Karácsonyt, mert szerinte a mostaninál bátrabban kéne autómentesíteni Budapest belvárosát. Főpolgármester-jelölti programja szerint ezenkívül:

  • sétányt és bringautat hozna létre a pesti alsó rakparton és a budai felső rakpart közterein;
  • józsefvárosi mintára megemelné a belvárosban lakók parkolási díját;
  • a nagy terepjárókra magasabb parkolási díjat vetne ki;
  • új buszsávokat jelölne ki;
  • lebontaná a Nyugati téri felüljárót, a helyére pedig villamosvonalat építene;
  • a teljes városban legalább 1,5 méterre szélesítené a járdákat;
  • minden lakóutcában 20 vagy 30 kilométer/órás sebességkorlátozást vezetne be;
  • megszüntetné a Kossuth Lajos utca és a Rákóczi út 2*3 sávos elrendezését, helyette védett kerékpáros sztrádát hozna létre;
  • megszüntetné az összes felesleges aluljárót, ezeknél és a megmaradóknál is felszíni zebrákat jelölne ki;
  • a sűrűn lakott városrészeket átszelő, teljesen autómentes zöld folyosókat hozna létre;
  • és a mostani 350 kilométer helyett 800 kilométernyi kerékpárutat építene ki.

Vitézy támogatásával tehát a Fidesz egyetlen tollvonással dobta ki a kukába az elmúlt négyéves, autósüldözésről szóló narratíváját. Kukába ment ezzel persze a Budapest Beszél, meg az összes többi propagandista négy és fél éves teljes munkája is.

Elképzelhető lenne, hogy a Fidesz négy és fél éven keresztül úgy nyomta orrba-szájba az autósüldözésről szóló üzeneteket, hogy egy pillanatig sem gondolták komolyan az egészet? Lehet, hogy nem is Karácsony Gergely okozza a dugókat? Elképzelhető, hogy ez csak egy üres kampányfogás volt, amit azonnal elfelejtettek, amint a hatalmi érdekeik ezt kívánták? Aligha!

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!