Lázár János a reggeli ködben: Számos eretnek gondolatom van

2023. november 8. – 06:55

Lázár János a reggeli ködben: Számos eretnek gondolatom van
Ez a kép a magányos alakról a ködbe borult Margit hídon még 2017-ben készült, csupán a hangulatkeltés kedvéért áll itt – Fotó: Mohai Balázs / MTI

Másolás

Vágólapra másolva

Miniszterekkel interjút készíteni manapság nem kispályás meló: igényel egy adag kreativitást, kalandvágyat, no és persze egy jó tippet. Ezek után nincs más dolga az újságírónak, mint jókor jó helyen lenni.

Ez jött össze kedd reggel a Blikknek, miután kaptak egy fülest arról, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter a parlamenti napokon, ha késő estébe nyúlik az ülésezés, nem indul vissza Hódmezővásárhelyre, hanem Budapesten, egészen pontosan Budán alszik – ahonnan kora reggel gyalog, testőrök és titkárok nélkül jár át a Kossuth térre.

Kedd reggel fél 8 után csakugyan feltűnt a ködbe burkolódzó Margit hídon a miniszter. A Blikk pedig elkísérte a Parlamentig.

Íme, a séta-interjú legfontosabb tanulságai (a teljes interjút – a ködben sétálgató Lázár János képeivel együtt – itt találja):

Lázár János otthon bringázik, Budapesten sétál.

Amikor csak teheti, sétál, ugyanis „napi 5-6 kilométert kell gyalogolnom, ez az orvosok tanácsa, mert derékfájós vagyok”. Otthon van biciklije is, de Budapesten szerinte túl nagy a forgalom. „Hódmezővásárhelyen jó a kerékpárút-hálózat.”

Lázár szerint a dugódíj nem hülyeség, de nem is ez az egyetlen eretnek gondolata.

A miniszter szerint a budapesti utakon óriási a forgalom, viszont nem arra tervezték őket, hogy ennyien és ennyiféle járművel használják. Ezért szerinte is támogatni kell a biciklis közlekedést, „de csak úgy, hogy a biciklisek ne legyenek veszélyben”. „Ugyanakkor Budapestre sokan járnak be autóval, tőlük nem elvárható, hogy biciklivel jöjjenek” – tette hozzá.

Arra a felvetésre, hogy több európai nagyvárosban dugódíjjal csökkentik a forgalmat, Lázár azt válaszolta: „Ha drágább a belvárosban a parkolás és az autózás, igen, ott az emberek áttérnek a tömegközlekedésre és tisztábbak a nagyvárosok.”

Arra a felvetésre pedig, hogy ez „a jobboldalon eretnek gondolatnak számít”, Lázár azt mondta:

„Számos eretnek gondolatom van. A saját gondolataimat képviselem.”

Jachtot nem szeretne, kastélyban nem alszik?

– kérdezi a Blikk, amire Lázár azt válaszolja: nem szeretne és nem alszik, ugyanis:

„A Tisza partján élek, ott ladikot használnak.” Otthon pedig nem a batidai kastélyban alszik, hanem a Zsoldos utcai házában.

Vonattal ritkán jár.

A fővárosba egyébként autóval jár fel Hódmezővásárhelyről, vonattal ritkán, „pedig volna miért”. A fia viszont sokat jár azzal, ezért Lázár szerint naprakész infói vannak.

A MÁV kapcsán azt mondta, hogy:

  • „Politikai vezetőből, cégvezetőből” mindig van utánpótlás. „Az a kérdés, mozdonyvezető van-e.”
  • A vasútvonalakat nem szeretnék privatizálni.
  • „A távolsági és a nemzetközi vonalakon lehet, hogy drágább a MÁV, de az országbérlet és a vármegyebérlet nagyon bejött, 3 milliót adtunk el belőle.”
  • A bezárt vasútvonalak ügyében decemberben tartanak egy felülvizsgálatot arról, „hogy a tíz vonal hogyan szolgált korábban, illetve mennyire váltak be helyettük az autóbuszok. Mindenkit elviszünk, a busz mindig oda áll majd a vasúti pályaudvarra, ha bezárunk egy vasútvonalat. De meg kell vizsgálnunk, mit szólnak hozzá az emberek, ha elégedetlenség van, azt mérlegelni kell. Ez most egy próbálkozás volt.”

Lázár szerint László egy kiváló ember.

A Blikk természetesen arról is megkérdezte Lázárt, mit gondol arról, hogy Csák János kirúgta L. Simon Lászlót. (Hat éve egyébként pont Lázár menesztette az államtitkári posztjáról L. Simont.)

„Sajnálom, hogy nem tudtak együtt dolgozni, László egy kiváló ember.”

A kiállításról viszont csak annyit mondott, hogy „van, ami gyereknek való, van, ami nem”, de nem volt ideje megnézni, ezért nem tud állást foglalni. „Egyébként a művészetek minden formáját támogatom.”

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!