Annyian szóltak be az M&M's reklámjaira, hogy végül inkább kirúgták a beszélő drazsékat

2023. január 24. – 11:15

Másolás

Vágólapra másolva

Pont egy éve jelentette be az M&M's tulajdonosa, a Mars, Inc., hogy megújulnak az M&M's-figurák, a „megváltozott világhoz” jobban passzoló, inkluzív külsőt és belsőt kapnak. Egy év alatt viszont valóságos kommenthadjárat indult ellenük, az önjelölt marketingstratégák a cég arculatának minden egyes részletét darabokra szedték, idén januárra pedig eljutottak a cég marketingesei odáig, hogy úgy döntöttek: inkább határozatlan idejű szabadságra küldik az M&M's védjegyének számító beszélő drazsékat – írja az NBC.

Az M&M's január 23-án az alábbi üzenetet tette közzé a Twitteren:

„Amerika, beszéljünk! Tavaly változtattunk kicsit szeretett drazséinkon. Abban sem voltunk biztosak, hogy bárki észreveszi majd. Azt pedig végképp nem gondoltuk volna, hogy fel fog robbanni tőle az internet. De most már értjük – még egy cukorka cipője is lehet megosztó. Ez az utolsó dolog, amit szerettünk volna, hiszen az M&M's épp az emberek összehozásáról szól.

Ezért úgy döntöttünk, határozatlan időre megválunk a beszélő drazséktól. Büszkén mutatjuk be a helyükre érkező új szóvivőnket, akivel egész Amerika egyetérthet: Maya Rudolphot. Biztosak vagyunk abban, hogy Rudolph képes lesz a szórakozás erejét éltetni, és egy olyan világot fog teremteni, amiben mindenki otthon érezheti magát.”

Az SNL-ből és a Koszorúslányok című vígjátékból is ismert Maya Rudolph a bejelentést úgy kommentálta, „megtisztelő” számára a felkérés, mert világéletében nagy rajongója volt a drazséknak. Rudolph először a Super Bowl alatt fog feltűnni a márka reklámjában.

Az M&M's szóvivője úgy fogalmazott: Rudolph új szerepe „lehetővé teszi az M&M'S színes beszélő drazséinak, hogy egy kicsit visszavonuljanak, új utat járjanak be, és hogy más szenvedélyeiknek élhessenek”. Az internetes és a különösen a jobboldali-konzervatív Fox tévécsatorna irányából érkező kritikákra utalva hozzátette, a márka döntése „nem reakcióként, hanem az M&M'S márka támogatására született, és már egy ideje tervben volt”.

A cég egy évvel ezelőtt frissített hangnemet ígért, amely inkluzívabb, barátságosabb és egyesítőbb. Ezért nem csak a drazsék karakterjegyein alakítottak kicsit, de a külsejükön is: a női drazsék például új cipőt kaptak, októberben pedig egy új, lila drazsét is bevezettek, ami a befogadást és női egyenjogúságot hivatott ünnepelni, de szintén számos kritikát kapott.

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!