Levetkőzik hangsúlyos, genderre utaló jegyeiket az M&M's drazsék

2022. január 21. – 19:18

Másolás

Vágólapra másolva

Megújulnak az M&M's figurák, a „megváltozott világhoz” jobban passzoló, inkluzív külsőt és belsőt kapnak – jelentette be az M&M's tulajdonosa, a Mars, Inc.

„Ahogy a világ változik, úgy változunk mi is. A több mint 80 éves M&M's márka idén tovább fejlődik, hogy tükrözze azt a dinamikusabb, progresszívebb világot, amelyben jelenleg élünk. (…) A karakterek megjelenése modernebb lesz, és árnyaltabb személyiségjegyeket fognak kapni” – áll a vállalt közleményében.

A termék, vagyis a tejcsokoládés drazsé nem változik, csak a marketingje. Az M&M's szerint a reklámokban szereplő, antropomorfizált drazsék ezentúl „jobban fogják tükrözni a mai társadalmat”.

A legszembetűnőbb változást a lábaknál kell keresni. A nemek hangsúlytalanítása érdekében a két női karakter, a zöld és a barna drazsé lábbelijét például átrajzolják. Ms. Green eddig magas szárú csizmát viselt a reklámokban, de a jövőben egy laza tornacipőt fog hordani. Az M&M's szerint ezzel inkább magabiztosságot és nem szexepilt fog sugározni. Ms. Brown megtarthatta ugyan a magas sarkú cipőt, de az új cipőjének már közel sem lesz olyan magas a sarka. Fontos változás még, hogy a két karakter a jövőben már nem fog egymással rivalizálni.

Az alfa-M&M's, vagyis a piros drazsé kedvesebb lesz a többiekkel, és csapatjátékossá válik. A sárga drazsét eddig nehezebb felfogásúként mutatták be, akinek csak lassan esett le, hogy a reklámokban szereplő emberek valójában meg akarják enni őket. A 2022-es változat ehhez képest „optimistább” lesz, jelentsen ez bármit is. „A narancs az egyik legmegfelelőbb karakter a Z generáció számára, amely egyben a leginkább szorongó generáció is” – írja az M&M's.

Az M&M's azt is mondja, hogy változtatni akarnak a reklámjainak általános hangulatán. A márka frissített hangnemet ígér, amely inkluzívabb, barátságosabb és egyesítőbb, ugyanakkor a reklámjaikra jellemző humort is meg akarják tartani.

Összességében az M&M's változtatásai azért sokkal finomabbak, mint a Mars vállalat más márkáinál történt változások. Például az Uncle Ben's szószt azért nevezték át, mert szerintük a korábbi márkanév erősítette a rasszista sztereotípiákat. Az új neve a Ben's Original lett. De például az Aunt Jemima palacsintaszirup és -keverék tavaly Pearl Milling Company névre változott, miután a tulajdonos Pepsi bejelentette, hogy számot vetettek a kabala „rasszista múltjával”. (via Washington Post)

Mi akkor is kérdezünk, ha valaki nem akar válaszolni Nekünk itt a Telexnél a szabad sajtó azt jelenti, hogy politikusok, oligarchák nem befolyásolhatják azt, miről írunk, miről nem, kivel dolgozunk, vagy kivel nem. A szabad sajtó nekünk kritikusságot, korrektséget, kíváncsiságot jelent. Hogy a közérdekű sztorikról beszámolunk, hogy mindig oda megyünk, ahol a dolgok történnek.

Nem egyszerű a munkánk, van, hogy falakba ütközünk: nem válaszolnak a megkereséseinkre, kordonokkal zárnak el, hogy ne tehessünk fel kérdéseket. Ha szeretnéd, hogy ennek ellenére is kitartóan kérdéseket tegyünk fel, hogy megmutathassuk a lehető legtöbbféle álláspontot, a legtöbb tényt és bizonyítékot, támogasd a munkánkat!
Támogass