2022. november 23. – 15:37
Úgy tűnik, lassan hagyománnyá válnak a norvég postaszolgálat, a Posten sokkoló karácsonyi reklámjai. Miután a tavalyi azt mesélte el, hogyan szeret bele a Mikulás egy férfiba, az ideiben a boldog(nak tűnő) házaspár, Mikulás és Földanya útjai válnak el. A szomorú kisfilmmel a norvég posta a klímaválság elleni küzdelemre próbálja meg felhívni a figyelmet.
Bár a felszínen úgy tűnik, Földanya attól sokall be, hogy Mikulás többet foglalkozik az ajándékgyártással, mint vele, a reklám kétértelmű üzenete valójában az emberiség és a Föld ambivalens kapcsolatáról szól.
Mikulás a reklámban elmeséli, eleinte úgy tűnt, ők a tökéletes pár, és elmondja, hiányzik neki, amikor még boldogok voltak és nem veszekedtek annyit. Mikulás szavait olyan képek kísérik, mint: Földanya és Mikulás az erdőben sétálgat, egymásba karolva csodálja a természetet, Földanya növényeket ültet, Mikulás pedig teát készít neki. Az idillinek tűnő életképek hangulata akkor változik meg, amikor a norvég posta munkatársa becsönget a házaspár erdőszéli házikójába egy újabb zsák levéllel. Az egyre elkeseredettebb Földanya erre felrója a Mikulásnak, hogy túlzásba esett, nem gondol a következményekre, és nem vállal felelősséget.
„Még, még, még! Mikor lesz már elég?” – kérdezi a megszeppent Mikulástól, majd összecsomagol, és lelép.
„Bevallom, nem láttam, mennyire súlyos a helyzet. Nem akartam tudomásul venni, hogy a dolgok nem működnek közöttünk. Nem tudnánk mégis együtt élni valahogy? Nem tudok nélküled élni. Senki sem tud” – írja Földanyának címzett szerelmes levelében a Mikulás, akihez a reklám végén ugyan visszatér a felesége, a norvég posta viszont figyelmeztet:
több esélyt a Földanya sem tud adni.