Méretes dákót rajzolt az égre Moldovában a Wizz Air kapitánya

2022. augusztus 31. – 10:23

Másolás

Vágólapra másolva

Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket, hogy kedden a Wizz Air London–Kisinyov-járata egészen szokatlan útvonalon haladt a célállomás felé. Annyira szokatlan útvonalon, hogy az bizony nagyon hasonlít egy méretes dákóra.

Olvasónk azt írta, hogy a pilóta valószínűleg azért rajzolt falloszt az égre, mert nem engedték leszállni Moldovában. Ezt az állítást megerősíti, hogy a London–Kisinyov-táv általában 2 óra 50 perc repülővel, ehhez képest a gép a FlightRadar adatai szerint 4 óra 32 perc alatt tette meg a távot.

Kerestük a Wizz Airt azzal kapcsolatban, hogy mi történt és mit szólnak ahhoz, hogy a pilótájuk ilyen kreatív útvonalat választott. Ahogy válaszolnak, frissítjük a cikkünket.

Frissítés

A különös alakzat miatt egy másik olvasónk is megkeresett minket, aki történetesen légiforgalmi irányító, így tudott némi extra információval szolgálni arról, hogy mi történhetett itt. Mint írta, a cikkben szereplő „manőver” egy teljesen normális légiközlekedési elem, a gép pilótájának pedig semmi köze nincs ahhoz, hogy milyen alakzatot rajzolt az égre. Olvasónk az adott repülőtérre vonatkozó eljárást is csatolta a leveléhez, amelyen a várakozás iránya is látható, de hozzátette, a végső, a forduló irányát is tartalmazó utasítást az irányító adja, ez attól függ, hogy a forgalom melyiket teszi szükségessé.

Forrás: Aeronautical Information Publication
Forrás: Aeronautical Information Publication

A berepülés-kirepülés iránya pedig a véletlen műve, mint írta, ezt az irányító sem nézi, többek közt mert ő nem is látja ilyen hosszan az égre rajzolt vonalakat, mint ahogy azt a különféle légiforgalmat követő radarok képein meg lehet figyelni. Ez tehát egy teljesen más eset, mint amikor amerikai vadászgépek a számukra fenntartott légtérben péniszeket rajzolnak kondenzcsíkokkal – ami amúgy viszonylag gyakran előfordul, bár nem mindig szándékosan –, vagy amikor két éve óriási fecskendőt rajzolt az égre egy német pilóta, hogy ezzel is elősegítse az európai oltási kampányt. A közforgalmi repülés ennél olvasónk elmondása szerint sokkal kötöttebb, a pilótának elsősorban végrehajtási joga van arra, hogy pontosan ilyen irányba repül, amúgy az irányítóra kell hagyatkoznia.

Obszcén dolgokat amúgy nemcsak repülőkkel szoktak rajzolni, a tavaly a Szuezi-csatornán elakadt Ever Given is rajzolt egy hatalmas péniszt, mielőtt napokig eltorlaszolta volna az egyik legfontosabb tengeri kereskedelmi gócpontot.

Frissítés 2

Közben a Wizz Air is válaszolt, a hivatalos álláspontjukat változtatás nélkül közöljük:

„A repülési idő a rossz időjárási körülmények miatt növekedett meg, a pilóta a kialakult viharok miatt a légiforgalmi irányítás utasításainak megfelelő manővereket hajtotta végre, szem előtt tartva az utasok és a gép személyzetének biztonságát. Az útvonalat nyomon követő applikációban kiadott rajzolatba mindenki más és más alakzatot láthat bele, mely nem bír repülésbiztonsági jelentőséggel.”

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!