Megjelent a Tankcsapda legújabb száma, ami a BSW év végén megjelenő Sex, Love & Rock and Roll című nagylemezén szerepel. A Baz+ (igen, tényleg ez a dal címe) sok szempontból mérföldkő a zenekar életében, és még a második megnézés után sem akarom elhinni, amit láttam és hallottam.
A Tankcsapda egy több mint három évtizede működő, máig baromi sikeres rockzenekar, azonban minden ilyen régi együttesnél eljön az az idő, hogy kicsit elfárad a hangzásuk, nem tudnak megújulni, önismétlésbe kanyarodnak újra és újra. Éppen ezért egyáltalán nem meglepő, hogy az új számukban van közreműködő is, pláne úgy, hogy a modern zeneiparban már-már sztenderd és fontos marketingfogásnak számít, hogy nemcsak rapperek és popzenészek, hanem rockzenekarok is igyekeznek mindenféle teljesen más műfajból érkező előadóval kollaborálni. Elég csak Ed Sheeran és a Bring Me the Horizon metálzenekar közreműködését említeni, vagy azt, hogy a Blink-182 dobosa az elmúlt években gyakorlatilag az összes rapperrel csinált már közös számot, aki számít.
Az érdekes inkább az, hogy a Tankcsapda valamiért azt a BSW rapcsapatot választotta (vagy pont fordítva, a BSW választotta a Tankcsapdát), akiknek minden idők legnívósabb refrénje köszönhető a Csöcsök és segg című slágerben. Szó se róla, baromi bátor húzás a Tankcsapdától, hogy ennyire mainstream, Youtube-trendingből kirobbanthatatlan, de eléggé trash rapperekkel állt össze egy közös dalra, mert valószínűleg arra ők is számíthattak, hogy ez a kombináció nagyon megosztja majd az alapvetően rocker rajongótáborukat. Kár, hogy a két produkció közös munkájából egy ennyire nevetségesen gyenge, kilúgozott, bármiféle eredetiséget nélkülöző, egy jó pár hónappal ezelőtti trendre elég nagy késéssel felülő szörnyszülött jött létre.
Kezdjük ott, hogy maga a dal önmagában egyáltalán nem egy nagy truváj, hiszen az újhullámos, autotune-os, „trapes” hiphop és a rock/poppunk fúziója most már jó ideje óriási divat világszerte, ezzel a zenével robbant be igazán a köztudatba Machine Gun Kelly, ezzel tért vissza nemrég Avril Lavigne, de ezt csinálja még Will Smith lánya is. Olyannyira nem újdonság ez a Z generációs poppunk hangzás, hogy itthon is van már erre számos példa, elég csak Dzsúdló és Beck Zoli közös számát, ByeAlextől a Berúgnit vagy éppen Filót említeni, utóbbi voltaképpen amolyan hazai úttörője a trapes poppunk hangzásnak. Bevallom, a büdös életben nem számítottam arra, hogy erre a trendre pont a Tankcsapda fog még az utolsó pillanatban felpattanni, ráadásul egy ennyire rettenetes számmal.
Még mindig kicsit nehéz ezen túltenni magam, de igen, az új Tankcsapda-dalban van autotune. Sajnos nem Lukács Laci hangján, mert azt baromira meghallgattam volna, hanem a BSW rappereinél lehet hallani, ahogy ilyen cincogós hangzású, kiherélt dobra és gitárra vernyognak valamit, mielőtt megérkezik végre Lukács Laci jó rekedtes hangja, hogy visszaadja a hitemet kicsit az emberiségben. Nem ez az első alkalom, hogy a Tankcsapda ezzel a hangzással próbálkozik, hiszen a Be vagyok rúgva egy kicsit olyan, mint egy régi Sum 41-sláger (még a klipje is hasonlít kicsit a Motivation klipjére), amolyan könnyed, felszabadult, egyszerűbb punkrock a poposabb irányból. Csak amíg a Be vagyok rúgva egy tényleg jó szám, a Baz+ egy olyan izzadsággal teli, kínkeserves kapaszkodás valami olyasmibe, amihez a Tankcsapdának igazából soha semmi köze nem volt, hogy rossz nézni és hallgatni.
Alapból ki gondolta jó ötletnek azt a refrént, hogy „Baszd meg, baszd meg, többé nem kaphatsz meg, mert én túl vagyok már rajtad szóval fuck that, fuck that”? És ha ez nem lenne elég, ezek a veterán rockerek még jól meg is mutatják a középső ujjukat a kamerának, hogy mindenki lássa, mennyire kemény rockerekről van itt szó voltaképpen. Egyébként Lukács részei tényleg még rendben is volnának, de ez a kényszeres fuck that-ezés annyira kínos, hogy én kérek elnézést miatta.
És akkor ott van a klip, amiről beszéljünk kicsit külön is. Az halál komoly, hogy Sidi 3:45-nél befotóz egy alvó lány szoknyája alá? Ezt mégis hogy? Miért? Nem volt senki a produkciós stábban, aki elmondta volna, hogy ez soha nem volt okés viselkedés, pláne nem 2022-ben? Hogy ha már lekoppintjuk a Z generáció kedvelt hangzását, akkor igazán átvehetnénk picit a viselkedésmintáikat is? Elképesztő. Az már tényleg csak bónusz, hogy én ennyi termékelhelyezést még soha a büdös életben nem láttam. Pedig ha kivonjuk a BSW-t ebből az egyenletből, még egy egész vállalható számot kapnánk (mínusz a fuck that), de hát ez így tényleg ordenáré, a rapszöveg és az előadásmódja annyira semmitmondóan gyenge és színvonaltalan, hogy a BSW helyében vagyok kénytelen bocsánatot kérni minden olvasónktól, aki elindította a videót.