Ötven dollárral lepte volna meg egy professzor azt a diákját, aki elolvassa a kurzusa tanmenetét. Senki nem olvasta el

2021. december 19. – 18:44

Másolás

Vágólapra másolva

Ha valaki az egyetemen teljesíteni akar egy-egy kurzust, akkor az az első dolga, hogy megnézze a tantárgyi adatlapon a követelményeket – az esetek többségében azonban senki nem veszi a fáradságot, hogy elolvassa, mit tanulhat azon a kurzuson, milyen olvasmányokkal bővítheti a tudását, vagy hogy egyáltalán ki a tanár.

Ez a gondolat járhatott Kenyon Wilson fejében is, aki a Tennessee Egyetemen vezet zenei szemináriumot, és úgy gondolta, egy kicsit megpróbálja rávezetni a tanítványait arra, hogy részletesen átnézzék a háromoldalas tanmenetet. A második oldalon ugyanis írt egy igen rejtélyes bejegyzést:

„Ingyen azé, aki először megtalálja; száznegyvenhetes szekrény; számkombináció: tizenöt, huszonöt, harmincöt.”

A számzárral rejtett szekrényben ugyanis 50 dollár lapult – ezt azonban a szemeszter szeptemberi kezdetétől annak decemberi végéig senki nem vette észre a kurzus több mint 70 hallgatója közül, írja a New York Times.

Wilson professzor a lapnak azt mondta, a rejtvénnyel egy kicsit fel akarta dobni a koronavírus miatt szürkébb szemesztert:

„Próbálok kreatív dolgokat csinálni, hogy érdekesebb legyen a tanítás. A tantárgyi összesítő egy elég száraz dokumentum. Persze, nem is kell izgalmasnak lennie, de azt gondoltam, ha a diákjaim átnézik és elolvassák, akkor akár meg is jutalmazhatom őket.”

Ez nem jött össze: az oktató szerint még a félév kezdetén alappozícióba állított kombinációs zárat sem mozdította meg senki az adatlapon jelzett szekrényben.

Egy végzős zenepedagógia-hallgató, Tanner Swoyer azt mondta, „elég bután, elég hülyén” érezte magát, amikor meglátta a professzor posztját a szekrényről. Így voltak ezzel a csoporttársai is, akik zavarba is jöttek a sillabuszos rejtvénytől – de Wilson professzor megérti, miért nem találták meg az 50 dolláros feladványt:

„Azokat a részeket olvassuk el, amelyeket fontosnak tartunk. Például, mik a jelenléti szabályok? Mit kell tennem ahhoz, hogy átmenjek ezen a kurzuson? És aztán vannak más dolgok is”

– mondta, kiemelve az egyetem Covid-szabályait a „más dolgok” közül – „Ez olyasmi, amiről azt hittem, el fogják olvasni, és a félév elején fel is hívtam rá a figyelmet (…) végül aztán senki nem nézett rá.”

Bár Wilson a Facebook-posztja óta rengeteg ötletet kapott arra, milyen rejtvényt adjon fel a diákjainak a tavaszi szemeszterre, a professzor már nem biztos abban, hogy megpróbálkozna még egyszer ilyesmivel. Persze ki tudja, ez csak akkor derülhet ki, ha a diákjai tavasszal végre tényleg elolvassák a tantárgyi adatlapot.