A négyéves amerikai kisfiú, Noah Ruiz két dologért rajong igazán: a jégkrémért és Spongyabob Kockanadrágért. Amikor egy webshopban rátalált a SpongyaBob formájú gyümölcsös jégkrémre, nem tudott ellenállni a kísértésnek, és megrendelte az anyukája Amazon Prime-számlájáról. De nemcsak egy csomagot, hanem 51-et. Erről persze senkinek sem szólt, vagyis hát szólt, de nem értették.
Noah egyik alkalommal az anyukája laptopját használta a távoktatáshoz, és eközben fért hozzá egy Amazon-fiókhoz, amihez a nagynénje címe tartozik. „Folyton az '51-es számot emlegette” – mondta Jennifer Bryant, Noah édesanyja. „Egész nap azt hajtogatta, hogy: 51, 51. Igazából nem lepődtem meg, mert ASD-t (autisztikus spektrumzavar) diagnosztizáltak nála” – tette hozzá.
Amikor a nővére dühösen hívta Noah édesanyját, és kérte számon, hogy miért rendelt hozzá három doboz jégkrémet, Jennifer először nem értette, hogy miről van szó. Aztán esett le neki, hogy a fia állhat a dolgok hátterében, aki az 51-gyel a kartonok számára akart utalni. A rengeteg jégkrém 2619 dollárba (több mint 770 ezer forint) került, amire Noah családjának nem igazán volt kerete.
Jennifer Bryant kereste az Amazon ügyfélszolgálatát, de közölték vele, hogy nem tudják visszavenni a rendelést, mivel a jégkrémeket egy harmadik fél forgalmazza. A hitelkártyáját kibocsájtó céget is kereste, de ők sem tudták visszautalni a pénzét. Utolsó lehetőségként Jennifer egyik barátja egy online online adománygyűjtést indított, ami nem várt sikert hozott. Egy hét alatt több mint 23 ezer dollár adomány jött össze. Noah édesanyja azt mondta, a többletpénzt gyerekek oktatására fogja fordítani.
És hogy mi lett a három doboz jégkrém sorsa? Kellően nagy hűtő híján két nap alatt mind elolvadt. (CNN)