2021. április 15. – 10:06
frissítve
Vannak emberek, akik normális helyekre, hegyekbe, völgyekbe, tópartokra, széles fennsíkokra, folyók mellé, vagy amikor még létezett olyan, hogy külföldi utazás, tengerpartra, híres városokba jártak, járnak kirándulni. És vagyok én, illetve a közösségi médiában terjedő #urbex hashtag népszerűsége szerint vagyunk elég sokan, akik ha elindulhatnak valahová, elhagyatott, kihalt, néha az elpusztulás állapotába beleragadt, máskor simán csak kiürített ipari létesítményeket szoktunk célba venni.
Már csak emiatt is irigykedve néztem azt a 23 másodperces videót, amit a napokban kaptam a Péterfy Bori & Love Bandtől. Boriék ugyanis a könnyűzenét kis megszakítással egy éve megnyomorító vírushelyzetben, az elmaradt koncertek pótlására sokkal jobbat találtak ki, mint a főleg csak állami pénzek NER-es körökben ide-oda csatornázására alkalmas garázskoncertek. A Kelenföldi Hőerőmű már leszerelt, használaton kívüli kapcsolótermébe költöztek be egy hét próbálás után, hogy felvegyenek egy 80 perces koncertfilmet.
Nem mondom, hogy soha nem akartam zenekari tag lenni – hogy nem lettem, annak főleg az ének- és a hangszeres tudás hiánya áll a hátterében, bár tudom, punkzenekari tag akár még ezek nélkül is lehetnék –, de azt igen, hogy ennyire még soha nem bántam, hogy nem vagyok egy zenekar tagja. Szóval ezzel a kis 23 másodperccel üzenem minden magára valamit is adó magyar zenekarnak, hogy ha olyan indusztriál környezetben forgatnak filmet, klipet, bármit, amúgy nehezen lehet megközelíteni (elhagyott óvóhely, lezárt uránbánya, a Föld körül elhagyottan keringő űrállomás), nagyon szívesen megyek roadolni, kábeleket tekerni, ásványvizet hordani, vagy egyszerűen csak lábatlankodni a forgatásra.
A teljes filmet egyébként péntek estétől május 2-ig lehet majd megnézni, de arra előzetesen jegyet kell venni.
Disclaimer: A zenekar legutóbbi, Szikra című lemezének címadó dalában közreműködik a Telex munkatársa, a dobosként nemzetközi szinteken is komoly sikereket elért Pándi Balázs.