Az Egyesült Államokban hiánytermékké vált a Heinz ketchup. Ez azért is nagyon szembetűnő az amerikaiaknak, mert az ottani piacot nagyon leuralta ez a márka, 70 százalékos a piaci részesedésük. A hiány okait a The Wall Street Journal próbálta felfejteni.
A koronavírus-járványnak több érdekes (megdöbbentő, érthetetlen, röhejes) hatása is volt az elmúlt egy évben, emlékezhetünk például az akut klozetpapírhiányra, vagy azokra az esetekre, amikor a boltokban üres sóletes és lisztes polcok kacsintottak vissza a vásárlókra.
Az USA-ban újabban a Heinz ketchupból, azon belül is a kis kiszerelésből van igen jelentős hiány. Ez részben azért van, mert egy ideje ott sem lehet helyben fogyasztani, tehát sokkal többen kérik elvitelre az ételt, amihez ugye sokszor kérnek szószokat, leggyakrabban ketchupot, ezzel növelve a kisebb kiszerelések iránti keresletet, szemben a nagyobb flakonokkal, amelyekből nem nagyon kellett mostanában az éttermek asztalaira rakni.
Ráadásul a kevés nyitva maradt, benti fogyasztási lehetőséget kínáló amerikai étteremben sem rakhattak az asztalra nagyobb flakonokat, hiszen a járvány miatti szigorított előírások megkövetelik, hogy kisebb, egyedi tasakokban kínáljanak ketchupot az asztalokon. A nehézségek miatt a Heinz új gyártósorokat indít, hogy ki tudják szolgálni a megnövekedett igényeket, a felfuttatott termelés során várhatóan évi 12 milliárd darab kis ketchupot fognak előállítani.
(Forrás: Newsweek)