Szól majd a LED-híradó és az alternatív megafon: ráerősít a kampányfinisre az ellenzék

2022. március 24. – 18:24

Másolás

Vágólapra másolva

A teljes országot lefedő kampányhajrát tervez az Egységben Magyarországért, így a hatpárti szövetség, illetve Márki-Zay Péter közös miniszterelnök-jelölt a hátralévő napokban bejárja Magyarországot, és innovatív eszközökkel igyekeznek ellensúlyozni azt, hogy plakátszámban és médiamegjelenésben is jelentős fölényben van velük szemben a Fidesz-KDNP – derült ki a kampánycsapat vezetői által tartott háttérbeszélgetésen.

Zaránd Péter kampányfőnök, Simon András kommunikációs vezető, valamint Marosi Gergely kreatív igazgató a legfrissebb közvélemény-kutatási adatokra, valamint belső mérésekre hivatkozva azt mondta: a következő 10 nap mozgósítási versenye dönti majd el a választást, a Fidesz és a közös ellenzéki lista közötti különbség ugyanis hibahatáron belüli, éppen ezért igyekeznek alternatívnak, avagy újítónak tekinthető eszközökkel elérni mindazokat, akiket a közmédián, vagy a vidéki média révén, az erőviszonyok különbözőségéből fakadóan sem érhetnének el.

A Márki-Zay Péter vezette ellenzéki listának és a közös jelölteknek ugyanis országosan mindössze mintegy kétezer plakáthelyet sikerült vásárolnia az eredetileg tervezett minimum 3500 óriásplakát- és citylight poszterhellyel szemben, az állami, illetve vidéki médiában pedig – talán különösebb magyarázatra ez nem szorul – aligha számíthatnak megjelenésre. A kétezer plakáthely felén így is helyi jelölteket népszerűsítenek, a fennmaradó helyeken pedig igyekeznek megismertetni Márki-Zay Péter alapvető üzeneteit, illetve a választás tétjét érintő mondataikat akkor is, ha korántsem kiegyenlítettek az erőviszonyok. A fideszes erőfölény miatt a tervek szerint nem a klasszikus kampány eszközeivel operálnak a következő napokban: alapvetően a terepmunkára, és a gerilla-típusú utcai, közterületi jelenlétre fókuszálnak inkább.

Így az egyébként is jelentős mennyiségű, nagyjából összesen 15 ezresre tehető utcai aktivista-jelenlétet tovább kívánják fokozni, és a következő két hétvégén 12 billegő körzetbe 12 busszal szállítanak majd önkénteseket megtámogatni a door to door, vagyis személyes megkeresésen alapuló kampányt. A kopogtatáson kívül

a választókerületeknek 30 autóval vágnak neki, melyekből Nagy Zsolt színművész hangja fogja afféle „megafonon” keresztül ismertetni az ellenzéki kampány három alaptézisét,

azaz azt, hogy az ellenzék szerint Orbán Viktor szinte egyenlő Vlagyimir Putyinnal, már csak ezért sem képes arra, hogy megoldja a fokozódó gazdasági- és megélhetési válságot, valamint hogy Orbán Viktor képtelen lenne elintézni azt is, hogy a jogállamisági, elsősorban korrupciós aggályok miatt visszatartott uniós támogatásokat mégis megkapja Magyarország.

A tételmondatokat egyébként nemcsak a hangosbemondós autókkal, hanem 24 billegő választókerület egy-egy városának főterén LED-híradóval is igyekeznek megismertetni majd, azaz egyfajta videófal formájában jelenítik majd meg. De a beszélgetésen elhangzottak alapján az ellenzék láthatóságát az is erősíti majd, hogy az Egységben Magyarországért aktivista hálózatához csatlakozó 900 önkéntes arra jelentkezett, hogy saját felületein, azaz privát otthonának ablakaiban, teraszán, kerítésén, vagy éppen személyautóján fogja hirdetni a kormányváltó ellenzéki üzeneteket és arculatot.

Mindezeken túl is erőteljes utcai és közösségi médiajelenlétet tervez a Márki-Zay köré szerveződött kampánycsapat, reményeik szerint ugyanis így ráébreszthetik a ma még bizonytalanokat – számításaik szerint a végső eredményen változtatni képes, jelentős tömeget –, hogy mi a választás tétje, pontosabban, hogy tétje van az április 3-i voksoláson való részvételnek.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!