Nem támogatják a kormány Galvani-projektjének megépítését az ellenzék dél-budapesti képviselőjelöltjei
2022. február 26. – 14:48
Nem támogatják a kormány Galvani-projektjének megépítését az ellenzék dél-budapesti képviselőjelöltjei, derült ki azon a választói fórumon, amit négy civilszervezet szervezett a Konnektor Közösségi Központban. A Kiserdő Egyesület, a Telepesek, a Körtér – Környezettudatosak tere Újbudán és az Újbuda Védegylet szervezői arra voltak kíváncsiak, hogy mit fognak tenni megválasztásuk esetén a meghívott képviselőjelöltek a Galvani-projekttel.
Mint a Kiserdő Egyesület közleményéből kiderül, a fórumra a szervezők meghívták a Fidesz-KDNP, az Egységben Magyarországért ellenzéki szövetség és a Magyar Kétfarkú Kutyapárt képviselőjelöltjeit. Míg a kormánypárt jelöltjei nem jelentek meg a fórumon, az ellenzéki szövetség tagjai közül Arató Gergely, Csárdi Antal, Hiller István, Jámbor András, Tóth Endre és Szabó Szabolcs eljöttek a fórumra. Az MKKP részéről Hotz Antal, a párt belvárosi jelöltje vett részt.
Nem végezték el azt a munkát, hogy meg lehessen mondani, hogy a három tervezett Duna-híd esetében melyikre mekkora valódi igény van, és melyiknek milyen hatásai vannak – mondta Arató Gergely, Kőbánya és Kispest ellenzéki színekben induló DK-s képviselőjelöltje.
Tóth Endre Budafok-Tétény momentumos összellenzéki jelöltje szerint fontos, hogy kapcsolatokat létesítsünk, a dél-budai Duna-szakaszon 10 kilométeren át nincs átkelési lehetőség, azonban olyan hidakat akarunk, amik a helyi lakosság érdekeit szolgálják, amiket a Galvani híd kapcsán látunk terveket, azok felháborítóak és veszélyesek.
Biztos, hogy városi autópályáknak hidat építeni nem kell – szögezte le Jámbor András, Ferencváros és Józsefváros ellenzéki, Párbeszéd által támogatott jelöltje.
Csárdi Antal, a Belváros LMP-s színekben induló ellenzéki jelöltje úgy vélte, Budapest egészében kell csökkentenünk a közlekedés károsanyag-kibocsátását. A Fidesz csak az Olimpia megvalósítása okán akarja a Galvani hidat, miközben várost tervezni 100 éves időtávra kellene.
Azt, hogy azért kell egy híd, hogy a belváros forgalomterhelését csökkentse, a külvárosi kerületek forgalom növekedését okozva, én biztos, hogy sohasem fogom elfogadni. Ez nem Budapestet szolgálja, csak egy részérdeket – jelentette ki Hiller István, Pesterzsébet és Kispest szocialista ellenzéki képviselője.
Ha nincs kormányváltás, akkor nincs híd. Mivel elmaradtak az egyeztetések, nincs konszenzus. Ha lesz kormányváltás, akkor elő tudjuk mozdítani úgy az ügyet, hogy a lakosság számára is vállalható elképzelés legyen az asztalon – mondta Szabó Szabolcs, Csepel és Soroksár Momentum által támogatott ellenzéki jelöltje.
Hotz Antal, a Magyar Kétfarkú Kutyapárt belvárosi jelöltje azt mondta, hogy elkötelezett a 15 perces városért, és a fenntartható közlekedésért, hogy az egész városban el lehessen jutni mindenhonnan mindenhova. A lakosságot pedig már a céloknál be kell vonni, hiszen fontos, hogy a lakosság döntsön a saját életkörülményeiről.
A fórum végén a jelöltek kiálltak a lakosság hatékonyabb bevonása mellett, hogy az itt élők már a projekt céljainak meghatározásakor beleszólhassanak a projekt kialakításába. A képviselőjelöltek egyetértettek, hogy az autós infrastruktúra fejlesztése helyett a fenntartható közlekedésbe, és az úgynevezett 15 perces város koncepciójának megvalósításába kell fektetni a forrásokat.
A képviselőjelöltek egyhangúlag arra tették voksukat, hogy a Galvani-projektet mostani formájában nem szabad megvalósítani, helyette meg kell vizsgálni, hogy Dél-Budapestnek egyáltalán milyen hídra és hol van szüksége: Albertfalvai, Galvani, vagy autópálya híd szolgálja-e az itt élők érdekeit.