Nem támogatják a kormány Galvani-projektjének megépítését az ellenzék dél-budapesti képviselőjelöltjei

2022. február 26. – 14:48

Másolás

Vágólapra másolva

Nem támogatják a kormány Galvani-projektjének megépítését az ellenzék dél-budapesti képviselőjelöltjei, derült ki azon a választói fórumon, amit négy civilszervezet szervezett a Konnektor Közösségi Központban. A Kiserdő Egyesület, a Telepesek, a Körtér – Környezettudatosak tere Újbudán és az Újbuda Védegylet szervezői arra voltak kíváncsiak, hogy mit fognak tenni megválasztásuk esetén a meghívott képviselőjelöltek a Galvani-projekttel.

Mint a Kiserdő Egyesület közleményéből kiderül, a fórumra a szervezők meghívták a Fidesz-KDNP, az Egységben Magyarországért ellenzéki szövetség és a Magyar Kétfarkú Kutyapárt képviselőjelöltjeit. Míg a kormánypárt jelöltjei nem jelentek meg a fórumon, az ellenzéki szövetség tagjai közül Arató Gergely, Csárdi Antal, Hiller István, Jámbor András, Tóth Endre és Szabó Szabolcs eljöttek a fórumra. Az MKKP részéről Hotz Antal, a párt belvárosi jelöltje vett részt.

Nem végezték el azt a munkát, hogy meg lehessen mondani, hogy a három tervezett Duna-híd esetében melyikre mekkora valódi igény van, és melyiknek milyen hatásai vannak – mondta Arató Gergely, Kőbánya és Kispest ellenzéki színekben induló DK-s képviselőjelöltje.

Tóth Endre Budafok-Tétény momentumos összellenzéki jelöltje szerint fontos, hogy kapcsolatokat létesítsünk, a dél-budai Duna-szakaszon 10 kilométeren át nincs átkelési lehetőség, azonban olyan hidakat akarunk, amik a helyi lakosság érdekeit szolgálják, amiket a Galvani híd kapcsán látunk terveket, azok felháborítóak és veszélyesek.

Biztos, hogy városi autópályáknak hidat építeni nem kell – szögezte le Jámbor András, Ferencváros és Józsefváros ellenzéki, Párbeszéd által támogatott jelöltje.

Csárdi Antal, a Belváros LMP-s színekben induló ellenzéki jelöltje úgy vélte, Budapest egészében kell csökkentenünk a közlekedés károsanyag-kibocsátását. A Fidesz csak az Olimpia megvalósítása okán akarja a Galvani hidat, miközben várost tervezni 100 éves időtávra kellene.

Azt, hogy azért kell egy híd, hogy a belváros forgalomterhelését csökkentse, a külvárosi kerületek forgalom növekedését okozva, én biztos, hogy sohasem fogom elfogadni. Ez nem Budapestet szolgálja, csak egy részérdeket – jelentette ki Hiller István, Pesterzsébet és Kispest szocialista ellenzéki képviselője.

Fotó: Szabó Gergő / Kiserdő Egyesület
Fotó: Szabó Gergő / Kiserdő Egyesület

Ha nincs kormányváltás, akkor nincs híd. Mivel elmaradtak az egyeztetések, nincs konszenzus. Ha lesz kormányváltás, akkor elő tudjuk mozdítani úgy az ügyet, hogy a lakosság számára is vállalható elképzelés legyen az asztalon – mondta Szabó Szabolcs, Csepel és Soroksár Momentum által támogatott ellenzéki jelöltje.

Hotz Antal, a Magyar Kétfarkú Kutyapárt belvárosi jelöltje azt mondta, hogy elkötelezett a 15 perces városért, és a fenntartható közlekedésért, hogy az egész városban el lehessen jutni mindenhonnan mindenhova. A lakosságot pedig már a céloknál be kell vonni, hiszen fontos, hogy a lakosság döntsön a saját életkörülményeiről.

A fórum végén a jelöltek kiálltak a lakosság hatékonyabb bevonása mellett, hogy az itt élők már a projekt céljainak meghatározásakor beleszólhassanak a projekt kialakításába. A képviselőjelöltek egyetértettek, hogy az autós infrastruktúra fejlesztése helyett a fenntartható közlekedésbe, és az úgynevezett 15 perces város koncepciójának megvalósításába kell fektetni a forrásokat.

A képviselőjelöltek egyhangúlag arra tették voksukat, hogy a Galvani-projektet mostani formájában nem szabad megvalósítani, helyette meg kell vizsgálni, hogy Dél-Budapestnek egyáltalán milyen hídra és hol van szüksége: Albertfalvai, Galvani, vagy autópálya híd szolgálja-e az itt élők érdekeit.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!