A valaha észlelt legnagyobb, 130 kilométer átmérőjű üstökös tart a Naprendszer belseje felé

2022. április 13. – 15:37

A Hubble űrteleszkóppal végzett megfigyelések megerősítik, hogy a csillagászok által valaha észlelt legnagyobb, mintegy 130 kilométer átmérőjű üstökös közeledik a Naprendszer belseje felé – közölte az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA.

A január 8-án készült felvételek szerint a C/2014 UN271 jelű, de a felfedezői után Bernardinelli-Bernstein néven is ismert üstökös magja ötvenszer nagyobb, mint egy átlagos üstökösé. Az égitest 22 ezer mérföld/órás (35 200 kilométer/óra) sebességgel száguld, de nem jelent fenyegetést, mert sosem fogja 1,6 milliárd kilométernél jobban megközelíteni a Napot.

A Naprendszer határán lévő, úgynevezett Oort-felhőből a Naprendszer belseje felé tartó gigantikusüstökös a mérések szerint 2031-ben fogja leginkább megközelíteni a Napot. Ekkor nagyjából olyan távolságra lesz tőle, mint a Szaturnusz.

A C/2014 UN271 üstököst Pedro Bernardinelli és Gary Bernstein csillagászok fedezték fel 2010 novemberében a chilei A Cerro Tololo Inter-Amerika Obszervatóriumban. Azóta földi és űrbéli távcsövekkel intenzíven tanulmányozzák. A számítások szerint az üstökös néhány millió év múlva visszatér az Oort-felhőbe.

(MTI)