Olyan fejlesztés jön a BudapestGO-ban, amivel a bérleteseknek nem kell majd a QR-kód beolvasásával szerencsétlenkedni

2024. november 6. – 17:50

Másolás

Vágólapra másolva

Úgynevezett „felszállok” gombot fejleszt a BudapestGO appba a Budapesti Közlekedési Központ – jelentette be a társaság. Ez a jelenlegi „metró” gomb továbbfejlesztése felszíni járművekre, amellyel felszállás után nem lesz szükség kódbeolvasásra, a gombra kattintva megjelenik az ellenőrzéshez szükséges mozgó ábra. A funkció napijegyeken és bérleteken is elérhető lesz.

A jövőben a felszíni járműveken is használható, úgynevezett „felszállok” gomb a bérleteken, valamint a napijegyeken is megjelenik, és mind az alkalmazásból, mind a widgetből elérhető lesz. Az új funkció – amely várhatóan decembertől lesz használható – lényege, hogy nincs szükség kódbeolvasásra, felszálláskor elég csak rákattintani a „felszállok” gombra, majd kiválasztani az aktuális járatot, és megjelenik a mozgó ábra, amelyet első ajtós felszálláskor a járművezetőnek, illetve a metróbejáratnál ellenőrzés esetén szükséges felmutatni.

A fejlesztés bevezetésével párhuzamosan a társaság a tervek szerint fokozatosan, több lépésben kivezeti a járműveken található, NFC-vel ellátott jegyérvényesítő matricákat, a helyükre pedig visszatérnek a hagyományos QR-kóddal ellátott verziók. Ennek elsődleges oka, hogy a járművek külső felületén is megtalálható NFC-s matricák extrém időjárási körülményeknek vannak kitéve, ezért a hagyományos matricákhoz képest könnyebben rongálódnak, pótlásuk pedig komoly pluszköltséggel jár.

A társaság folyamatosan cseréli a nem megfelelő állapotú matricákat hagyományos QR-kódos verziókra, és felhívja a figyelmet arra, hogy a matricákat csak az eseti jegyeknél kell használni a jegyérvényesítéshez, hiszen a bérlettel utazóknak pusztán ellenőrzés esetén kell felmutatni a bérletet.

Ezzel párhuzamosan a BKK vizsgálja a Budapest Pay&GO rendszer továbbfejlesztését és teljes körű kiterjesztésének lehetőségét is. Ennek keretében a BKK közbeszerzési eljárás részeként idén nyáron előzetes piaci konzultációt indított, hogy megvizsgálja, milyen feltételekkel teheti elérhetővé a főváros teljes területén a Pay&GO digitális fizetési szolgáltatást, valamint hogyan fejleszthetné tovább a rendszert.

A Pay&GO – amely jelenleg a 100E Repülőtéri Expressz járaton, valamint az M1-es metrón elérhető – hamar elnyerte a fővárosban közlekedők tetszését, indulása óta összesen már közel 1,8 millió jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül – közölte a BKK. A cég adatai szerint a Repülőtéri Expressz járatokon már a jegyek közel 35-38 százalékát a rendszeren keresztül vásárolják, míg az M1-es metró vonalán közlekedők 25-30 százaléka fizet Pay&GO-val.

A BKK erről szóló sajtóközleményében leírja: egyre többen használják a digitális megoldásaikat. Míg 2023 elején még minden negyedik jegy- és bérletvásárlást intéztek mobilon az utazók, mostanra már minden harmadikat.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!