A Ferrari új csúcsmodellje több mint 1,4 milliárd forintba kerül, de versenytechnikát ígér közúti használatra

2024. október 17. – 16:14

A Ferrari új csúcsmodellje több mint 1,4 milliárd forintba kerül, de versenytechnikát ígér közúti használatra
A Ferrari F80 a típus bemutatóján – Fotó: Reuters

Másolás

Vágólapra másolva

Mindössze háromezer köbcentis és nem nyolc- csupán hathengeres a Ferrari csütörtökön bemutatott új csúcsmodellje, az F80 motorja. A kétüléses sportautó a LaFerrari, az Enzo, illetve a nyolcvanas évek poszterautója, az F40 örökébe lép a márka palettáján. Az elmúlt évtizedek, és az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályok, illetve a vevők igényei miatt az új csúcsmodell önmagában is 900 lóerős 120 fokos hengerszögű, villanyturbós benzinmotorja mellett elektromos hajtást is kapott, így viszont olyan menetteljesítményre képes, amihez a Forma 1-es versenyautók, illetve a márka Le Mans-ban győztes típusa, a 499P áll a legközelebb, ahogy a hajtáslánc tervezésekor is ezektől merítették a legtöbbet.

Az F80 műszaki érdekességeinek sora szinte végtelen, hiszen nemcsak a régi, benzinalapú világ számára villant nagyot, hanem a következő évtizedek egyre inkább az elektromos hajtás felé igyekvő autóinak tervezési koncepciójából is. A gyorsabb gázreakció érdekében villanymotorral megtámogatott turbók segítségével a háromezer köbcentis benzinmotor literenkénti teljesítménye 300 lóerő, amihez hasonlóan magas fajlagos teljesítményt korábban csak versenyautóknál láttunk.

A hibrid hajtáslánchoz tartozó villanymotorokat egy mindössze 2,3 kilowattóra kapacitású, 242 kilowatt teljesítményű 800 voltos hajtóakkumulátor támogatja, és az F80 intelligens összkerékhajtási rendszerével a gyorsulás álló helyzetből 100 km/óra sebességre mindössze 2,15 másodpercig tart. Ehhez érdemes hozzátenni, hogy az új Ferrarinak mindössze 5,75 másodperc kell a 200-as tempó eléréséig, végsebessége pedig 350 km/óra. Ezekhez a menetadatokhoz 1,5 tonna körüli száraz tömeg társul, vagyis az autó minden egyes lóerejére 1,27 kilogramm tömeg jut.

A legfontosabb olasz autógyártó gyűjtőknek szánt típusából 799 példányt készítenek, vagyis jóval többet mint a 499 példányra korlátozott elődjéből, a LaFerrariból, de ezt a cég a megnövekedett kereslettel magyarázta. Ennek tükrében még érdekesebb az F80 ára, amely 3,9 millió dollár, vagyis átszámítva több mint 1,4 milliárd forint, de ez várhatóan tovább emelkedik majd a következő években, amikor az összes ilyen Ferrari eltűnik majd a világ gyűjtőinél.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!