Mélységesen sajnáljuk – mondta a globális leállásokat okozó cég vezetője

2024. július 19. – 14:26

Másolás

Vágólapra másolva

Péntek reggel egy informatikai hiba tömeges leállásokat okoz világszerte repülőtereken, bankokban és a médiában is, a gépek nem tudnak felszállni, vasúttársaságok bénulnak meg, vállalatok működése akadozik. Később kiderült, mi okozta a problémát: a CrowdStrike nevű biztonsági cég egy olyan frissítést küldött ki a vállalati ügyfeleinek, amelybe becsúszott egy hiba, és ez elég is volt ahhoz, hogy minden érintett rendszer lefagyjon, és hosszú időre használhatatlanná váljon.

George Kurtz, a CrowdStrike vezérigazgatója már néhány órával a történtek után jelezte az X-en, hogy valóban ők hibáztak, és a hibát azóta javították is, tehát nem hekkertámadás áll az eset mögött. Kurtz most az NBC-nek is nyilatkozott, és azzal kezdte:

„Mélységesen sajnáljuk.”

Megismételte, hogy nincs szó kibertámadásról, egy hibás frissítés okozta a problémát: „Ez a frissítés egy szoftverhibát tartalmazott, amely problémát okozott a Microsoft operációs rendszerében. Ezt nagyon gyorsan azonosítottuk, és orvosoltuk a problémát.” Azt azonban még ők sem tudják, hogyan is fordulhatott ez elő: „Vissza kell mennünk, és megnézni, mi történt itt.”

Arra a kérdésre, hogy mikor állhat helyre a világ rendje, azt mondta, ez még időbe fog telni: „Néhány rendszer esetében ez eltarthat egy ideig, és nem fog automatikusan helyreállni. De a küldetésünk biztosítani, hogy minden ügyfél teljes mértékben helyreálljon” – mondta.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!