Prés alá kerül a művészet a legújabb iPad Pro-reklámban, az Apple bocsánatot kért
2024. május 10. – 07:55
Az Apple bocsánatot kért és elismerte, hogy a legújabb iPad Próról szóló reklámjuk „célt tévesztett” – írja a CNN. A reklámot Tim Cook, a cég vezérigazgatója osztotta meg az X-en kedden.
A felvételen az látszik, hogy óriási, hidraulikus prés alá kerülnek olyan eszközök, amik a művészet és az emberi kreativitás szimbólumai. Prés alá kerül egy zongora, egy bakelit lemezjátszó, fényképezőgépek, festékes dobozok, egy mellszobor, egy metronóm, sőt egy 80-as évekbeli arcade játékgép is. Majd amikor a prés lapjai szétnyílnak, már csak a legújabb iPad Prót látjuk, ami Cook-bejegyzése szerint az Apple legvékonyabb terméke, a legtutibb kijelzővel, és M4-es csippel működik.
A reklámmal az Apple valószínűleg azt szerette volna üzenni, hogy az alkotáshoz csupán egyetlenegy eszközre van a szükség, az újonnan kifejlesztett iPad Próra, ami egyszerre festővászon, kamera és zenelejátszó is.
Azonban egyre többen fejezték ki nemtetszésüket Cook-posztja alatt, ugyanis sokak szerint a reklám sokkal inkább arról szól, hogy a technológia elpusztítja a művészeteket, és csak azt a félelmet erősíti meg az emberekben, hogy a munkájukat idővel robotok és a mesterséges intelligencia fogja elvégezni. Az ismert brit színész, Hugh Grant az X-en azt írta, az Apple reklámja „elpusztítja az emberi létezés élményét”.
Az AdAge-nek adott nyilatkozatában Tor Myhren, az Apple marketingkommunikációért felelős alelnöke bocsánatot kért, és elismerte, hogy ezzel a reklámmal célt tévesztettek.
Az Apple az AdAge szerint a reklámot nem fogja leadni a televíziókban, ugyanakkor Tim Cook X-én még mindig elérhető a videó.